Waarom kan ik een string niet omzetten in een double?

Ik ben aan het proberen een string in een double te converteren maar ik krijg steeds dezelfde fout: "Initializing 'double *' with an expression of incompatible type 'double'"

Hier is de code:

NSString *myString = @"123.45";
double *myDouble = [myString doubleValue];

Ik gebruik Xcode 5 (objective c)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Het is mij volslagen duister wat je hier probeert te doen.
Als je een variabele double wilt istantieren en die een beginwaarde wilt geven, dan volstaat iets als
double myDouble = "123.45";
Ik begrijp niet waarom je eerst een string instantieert.
En ik begrijp niet wat je bedoelt met [myString doubleValue].
En ik begrijp al die sterretjes niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben een beginner in objective c en als u/jij er verstand van hebt zul je een variable's naam aan moeten geven met een *. Ik probeer een euro>dollar app te maken en de namen van de variabelen in deze post zijn om het er wat algemener uit te laten zien zodat jullie zien wat het probleem is. En zoals ik al zei ik ben een beginner in objective C
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En de double die jij in de reactie plaatst staat volgensmij in een string formaat
Cryofiel
9 jaar geleden
Dit is toch geen C? Is het een andere taal?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee objective C

Het beste antwoord

Je hebt een pointer naar een double gemaakt, die myDouble is dus zelf geen double maar een pointer ernaar. Je kunt geen double waarde toekennen aan een pointer. Als je dus "double myDouble = ..." doet zou je die fout niet meer moeten hebben.
gvrox
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt kunt u uitleggen wat een pointer is want ik ben nog een beginner volgensmij weet ik het maar niet. Zeker
gvrox
9 jaar geleden
Pointers wijzen naar een stukje geheugen waar data staat van een bepaald type. "normale" variabelen bevatten direct hun data. Voor eenvoudige toepassingen hoef je waarschijnlijk niets van pointers af te weten; en het is best complexe materie, zeker voor een beginner.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Super bedankt voor de extra uitleg. Ik heb dankzij u de app bijna af (euro omrekenen. Aar dollar en andersom) Heel erg Bedankt :D