Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Chkdsk uitzetten?

Als ik mijn pc opstaart krijg ik een melding van Chkdesk en all mijn schijven worden gecontrolleerd C schijf , D schijf enz.
weet iemand hoe ik het uitmoetzetten?

Toegevoegd na 14 minuten:
En als ik Chkdsk uitschakel is het wel verstandig kan er iets mis gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om Schijfcontrole, oftewel chkdsk (Check Disk), tijdens het starten van Windows XP uit te schakelen, brengt u een wijziging aan in het Windows-register. Kies Start / Uitvoeren en typ Regedit om de Register-editor te starten. Vervolgens navigeert u naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager. Kies Bewerken / Nieuw / Binaire waarde en noem deze BootExecute. Dubbelklik op de zojuist gemaakte waarde en vul in het invoervak Waardegegevens het volgende in: autocheck autochk *. Klik op OK en kies Bestand / Opslaan om het register af te sluiten. Schijfcontrole wordt nu niet meer uitgevoerd tijdens het starten van Windows
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt, bedankt

Andere antwoorden (1)

Een andere oplossing is, uitvoeren die chkdsk dan komt die vanzelf al niet meer terug, maar als je dat uitzet of weigert dan blijft hij elke keer dat vragen, dus een keer toestaan, daar is toch niets mis mee, dan blijft het de volgende keer achterwege...

En dan weet je meteen of ze goed zijn...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het 3 keer uitgevoerd maar hij vraagt het steeds weer dus daarom ga ik het nu uitzetten.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding