Chkdsk uitzetten?

Als ik mijn pc opstaart krijg ik een melding van Chkdesk en all mijn schijven worden gecontrolleerd C schijf , D schijf enz.
weet iemand hoe ik het uitmoetzetten?

Toegevoegd na 14 minuten:
En als ik Chkdsk uitschakel is het wel verstandig kan er iets mis gaan?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Om Schijfcontrole, oftewel chkdsk (Check Disk), tijdens het starten van Windows XP uit te schakelen, brengt u een wijziging aan in het Windows-register. Kies Start / Uitvoeren en typ Regedit om de Register-editor te starten. Vervolgens navigeert u naar de sleutel
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager. Kies Bewerken / Nieuw / Binaire waarde en noem deze BootExecute. Dubbelklik op de zojuist gemaakte waarde en vul in het invoervak Waardegegevens het volgende in: autocheck autochk *. Klik op OK en kies Bestand / Opslaan om het register af te sluiten. Schijfcontrole wordt nu niet meer uitgevoerd tijdens het starten van Windows
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het werkt, bedankt

Andere antwoorden (1)

Een andere oplossing is, uitvoeren die chkdsk dan komt die vanzelf al niet meer terug, maar als je dat uitzet of weigert dan blijft hij elke keer dat vragen, dus een keer toestaan, daar is toch niets mis mee, dan blijft het de volgende keer achterwege...

En dan weet je meteen of ze goed zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het 3 keer uitgevoerd maar hij vraagt het steeds weer dus daarom ga ik het nu uitzetten.