Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik in Access een bestand aan maken waar ik gespreksnotities in bewaar en afspraken?

Ik wil een belbestand maken zodat ik dubbel bellen van relaties kan afschermen. Nu dacht ik dat ik dat in access kan bouwen, maar voordat ik me daarin verdiep wil ik eerst weten of mijn mogelijkheden te bouwen zijn.
Ik wil bv kunnen selecteren of ik iemand moet terugbellen en wanneer. Of een gespreksnotitie kunnen toevoegen.

Is dit mogelijk in access? of is er een geschikter programma?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
999

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Of er een geschikter programma is weet ik niet, maar het kan wel degelijk in Access. Creeer een nieuwe tabel met de volgende structuur:
BEL_ID AUTOINC
REL_ID Longint (verwijzing naar de relatie)
BELDATUM Datum/Tijd
TERUGBELLEN JA/Nee
TERUGBELDATUM Datum/Tijd
Inhoud Memo
Extern Text 200

Telkens als je een record toevoegd zal BEL_ID automatisch verhoogd worden. REL_ID moet je vullen met het id van de betreffende relatie, die je uit een andere tabel haalt. BELDATUM vul je met de datum waarop de klant gebeld is. Is dit veld leeg, dan is de klant dus nog niet gebeld. TERUGBELLEN betekent JA of NEE de klant mag teruggebeld worden en TERUGBELDATUM bevat dan het tijdstip waarop er is terug gebeld. Inhoud kun je vullen met de gespreksnotitie en Extern met een padverwijzing naar bijvoorbeeld een word-document.
Het gaat een beetje te ver om dit voorbeeld helemaal uit te werken met queries en forms, maar is zeker te doen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank voor je reactie. Ik ga me erin verdiepen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding