Hoe zet ik bestandsdeling op tussen vista en windows 7?

Ik heb mijn pc pas geleden moeten formatteren, daarvoro had ik alle juiste instellingen bijvoorbeeld dat ik vanuit mijn laptop kon printen op de printer die aangesloten was op mijn pc. Alleen ik weet niet hoe ik het voor elkaar kreeg. Als ik nu bij netwerk kijk op mijn pc, zie ik mijn laptop er niet tussen staan en andersom. Rechts klikken op de printer en dan delen werkt niet, de printer is gedeelt maar mijn pc vindt mijn laptop niet en andersom. Maar ik weet zeker dat beide op dezelfde netwerk zijn. (Als ik bij de router instellingen kijk zie ik daty er 2 pc's op het netwerk zijn aangesloten en de 2 computernamen komen overeen met die van mijn laptop en van de pc.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (2)

Maak een werkgroep aan op beide pc's, en daarnaast op de schijven of directories gaan staan die je wil delen, rechtermuisknop indrukken en kiezen voor delen, en dan werkt dat ook weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als beide computers op hetzelfde netwerk zitten (bij voorbeeld via een switch , of via je internet router/modem), dan kun je op de ene computer een gedeelde map (share) aanmaken (http://www.schoonepc.nl/instal/bestanden_delen_netwerkmap.html). Die benader je dan vanaf de andere computer (je moet er dan wel zorg voor dragen dat je een account gebruikt die een wachtwoord heeft, anders gaat Windows moeilijk doen vanwege de beveiliging) en daar kopieer je dan de bestanden naar toe die je over wilt zetten…
rose