werken alle clouds hetzelfde?

ik heb een cloudopslag abonnement van Apple en weet dat als ik de bestanden van de computer verwijder, ze ook uit de cloud gaan.
Geldt dit voor alle clouds? Met andere woorden: is het altijd nodig om naast de cloud de bestanden op een device te hebben???

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (1)

Nee, niet elke cloud oplossing werkt zo. Apple heeft voor een ondoorzichtige sync oplossing gekozen waarbij je geen confirmatie krijgt(het wordt wel al beter) dat als je het uit de cloud verwijdert het nergens meer terug te halen is, deze 1:1 techniek heeft zowel voordelen als nadelen. OwnCloud kun je configureren tot een n:1 sync waarbij je een ontelbaar aantal kopieën kunt hebben(zogenaamde revisies) GoogleDrive werkt ook volgens dit principe, je ziet maar één bestand maar het zijn er feitelijk meer naar gelang er iets gewijzigd is in dit bestand, het verwijderen van dit bestand geeft tenminste de confirmatie om de laatst gewijzigde te trashen of de hele reeks.