Ik heb een Toshiba leptop C660D. Ik heb probleem met wireless verbinding. Ik moet altijd de stroom kabel in stopcontact insteken anders niet. ???

Ik heb mijn leptop bij mijn broer getest (online modem). Zelf de probleem. Geen verbinding zonder stroom. Bij mijn sus, deed wel goed zonder stroom. Zij heeft geen wireless modem, wel router. Ik snap niks van. Help a.u.b.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Als de laptop op accu stroom werkt schakelt Windows over naar een energie besparende modus.

1 instelling daarvan is het uitschakelen van de draadloze netwerkkaart bij een lage accu.

Doe het volgende om dit uit te schakelen:

Windows 7
1) Klik op start
2) typ in de zoekveld het volgende: ncpa.cpl
3) klik vervolgens op enter
4) een venster verschijnt met iconen van jouw netwerkkaarten
5) klik met de rechter muisklik op de wifi netwerk kaart, klik vervolgens op de menu optie eigenschappen.
6) klik bij de opkomende venster op de knop configureren
7) klik bij de opkomende venster op de tabblad 'energie beheer'
8) vink de volgende optie uit "De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen"

Windows XP
1) Klik op start
2) klik op de knop uitvoeren
3) typ in de zoekveld het volgende: ncpa.cpl
4) klik vervolgens op enter
5) een venster verschijnt met iconen van jouw netwerkkaarten
6) klik met de rechter muisklik op de wifi netwerk kaart, klik vervolgens op de menu optie eigenschappen.
7) klik bij de opkomende venster op de knop configureren
8) klik bij de opkomende venster op de tabblad 'energie beheer'
9) vink de volgende optie uit "De computer mag dit apparaat uitschakelen om stroom te besparen"
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor u reactie, maar helaas dit heeft ook niet geholpen. Ik krijg nog regelmatig melding: "Beperkte toegang"met een geel driehoekje op de wifi icoon. Maar waroom heeft mijn laptop zonder problemen bij mijn zus gewerkt. Zonder stroom, heel goed verbinding. Wel met rotter verbonden. Niet direct met de wireless modem ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De bedrade en draadloze netwerkkaarten werken onafhankelijk van elkaar. Bij de wifi(draadloos) modem/router heb je geen netwerk kabel nodig. Bij een wifi(draadloos) router heb je geen netwerk kabel nodig. Bij een router heb je altijd een netwerk kabel nodig omdat deze geen draadloze functionaliteiten heeft. Werkt de draadloze netwerk verbindingen wel bij jouw zus? Dus zonder een netwerkkabel te koppelen tussen haar router en jouw laptop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, natuurlijk zonder network kabel te koppelen tussen de router en de laptop, gewoon draadloos. Trouwens de HP laptop van mijn broer werkt bij mij thuis met mijn modem zonder problemen. Dus de probleem zit in mijn laptop !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even voor alle duidelijkheid. Als jij thuis de stroomkabel in de stopcontact doet, verdwijnt dan gelijk de gele driehoek teken op de wifi icoon?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, verdwijnt helemaal. De verbinding blijft constant goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat jouw zus d'r wifi router een sterker signaal uit zend dan jouw wifi modem. Kan je met de onderstaande stappenplan jouw laptop op 'Hoge prestatie'' zetten. Hiermee zet je ook jouw wifi netwerkkaart op ''hoge prestatie'' waardoor het een sterker signaal uitzend. Als het op gebalanceerd of energie besparende modus staat, dan zal jouw wifi netwerkkaart een minder sterk signaal uit zenden met netwerk problemen als gevolg. Windows 7
1) Klik op start
2) typ in de zoekveld het volgende: powercfg.cpl
3) klik vervolgens op enter
4) een venster verschijnt met de energiebeheerschema's.
5) vink de optie 'Hoge prestaties' aan, deze optie kan verborgen zijn onder het kopje 'aanvullende schema's weergeven'. Klik dan deze tekst aan om de optie te kunnen zien. Windows 7
1) Klik op start
2) klik op de knop 'uitvoeren'
3) typ in de zoekveld het volgende: powercfg.cpl
4) klik vervolgens op enter
5) een venster verschijnt met de energiebeheerschema's.
6) vink de optie 'Hoge prestaties' aan, deze optie kan verborgen zijn onder het kopje 'aanvullende schema's weergeven' Klik dan deze tekst aan om de optie te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de bovenstaande instructies niet hebben geholpen dan heb je dus te maken met een bug, nieuwere draadloze netwerkkaart drivers kunnen deze bug verhelpen. De ONDERSTAANDE is alleen van toepassing als de energiebeheerschema instructie (optie: HOGE PRESTATIE aanvinken) van hierboven niet heeft gewerkt. Ben jij bekend met het installeren van drivers. Als je op de leverancier support pagina van jouw laptop de nieuwste draadloze wireless lan driver download en installeert kan dit jouw probleem verhelpen. Er zijn meerdere laptops met de type. Welke heb jij?
- Toshiba C660D-140
- Toshiba C660D-16G
- Toshiba C660D-1C6
- Toshiba C660D-1C7
- Toshiba C660D-1FH
- Toshiba C660D-1GQ
- Toshiba C660D-1HD
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yeeeees. Tot nu toe werkt de laptop perfect en geen geel icoontje meer gezien. Ik probeer het morgen weer!!!
"Hartelijk bedankt".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:) mooie, Welke van de laatst genoemde instructies heeft jouw mogelijk geholpen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Hoge prestatie" aangevinkt, daarna OK
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, hopen dat dit het probleem was en nu dus verholpen is. Anders zal ik het je iets lastiger maken :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het werk prima. Nogmaals bedankt voor je medewerking.