Als ik mijn Xbox 360 via een kabel aansluit op homeplugs ben ik dan ook meteen mijn stricte Nat-Type kwijt?

Ik woon in een appartementencomplex en deel het internet met andere bewoners. De eigenaar regelt het internet. Het internet is prima want via de laptop kan ik downloaden met 3mb/s. Nou heb ik alleen problemen met de XBOX 360 aansluiten. Ik blijf maar melding krijgen dat mijn NAT type strict is of ik krijg een melding over DNS. Nou weet ik zelf hoe ik dit kan oplossen alleen daarvoor moet ik in de router komen. De eigenaar heeft echter de inloggegevens veranderd en wil deze niet aan mij verstrekken omdat hij bang is dat ik dan het internet voor iedereen naar de klote help.

Op een andere vraag kreeg ik de tip om homeplugs aan te schaffen zodat ik de XBOX via een kabel naar de homeplug alsnog wired heb aangesloten. Gaat als ik dit doe dan ook de stricte Nat-Type weg of is het dan alsnog mogelijk dat deze niet weg gaat?

Of heeft iemand nog andere tips hoe ik het ook zou kunnen doen?

Alvast bedankt,
Mark

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Internet

Antwoorden (3)

Op zich stricted nat hoeft niet verkeerd te zijn. Het betekend niet meer dan dat jij geen poorten open mag zetten op de router. Wanneer je beste vriend upnp aan zou zetten op de router is deze toegang wel mogelijk. Maar probleem is dan dat jij inderdaad bevoegdheden hebt waar je als netwerk beheerder niet bepaald blij van wordt. Beste oplossing vind ik in zulle situaties de Xbox in een dmz te plaatsen waardoor je niet gelimiteerd bent in bruikbare poorten. Jij kan alleen geen (directe) verbinding maken met andere computers binnen je netwerk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag is even, werkt je xbox wel goed als je hem gewoon bedraad aansluit ?
dan heb je grote kans dat homeplugs ook gaan werken.
zoniet, ben je toch afhankelijk van de eigenaar
Maar ik kan me voorstellen dat je waarschijnlijk met een kleine handeling klaar bent ?
eventueel alleen bedraad ?
Stel gewoon voor dat je het mag proberen en zelf even bij de ander bewoners gaat checken of alles nog werkt
of hen zult helpen als er iets fout is.
kan me voorstellen dat ze even moeten rebooten of zo ?
dan kost het hem geen tijd en werkt het dan werkt het
en zo niet dan zet je alles terug
zoals het was.

Toegevoegd na 6 minuten:
je zult sowieso 1 homeplug direct op de modem/router moet aansluiten
weet je zeker dat deze op dezelfde stroomgroep zit ?
en niet het modem in 1 woning en jij in ene andere woning achter een andere stoppenkast ?
want anders werkt dat ook niet
tenzij je het dan bedraad doortrekt
dan zou je welicht beter bedraad doortrekken
ene oud routertje kopen op deze de dhcp uitzetten
dat werkt wellicht ook.
capthavoc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je reactie. Probleem is alleen dat ik niet met de eigenaar in contact kan komen. Ik heb helemaal geen gegevens (alleen zn bankrekeningnummer) hij heeft overal zn mannetjes voor. Zo heeft hij dus ook een mannetje voor het internet. Maar hij geeft aan dat hij geeneens weet wat NAT is (lekker internetmannetje), dat hij niet zomaar instellingen gaat veranderen omdat internet het nu doet, dat hij sowieso niks mag doen zonder opdracht van de eigenaar en dat hij de gegevens van de eigenaar niet mag verstrekken dus kan ik de eigenaar ook niet bereiken.
Heel handig allemaal! Wat wel vreemd is dat hij niet altijd strict aangeeft. Als ik de router aan en uit zet pakt hij hem bijvoorbeeld gewoon normaal. Daarna valt echter na half uur ofzo de verbinding weg en dan staat ie op strict. Zou het niet mogelijk zijn dat als ik via die homeplugs een rechtstreekse verbinding heb en dat dus de internet nooit meer uitvalt en dan altijd Nat open blijft? Ik denk wel dat ik in dezelfde stroomgroep zit. Het is zeg maar een groot huis waarbij op de 2e verdieping de router staat en wij op de 1e verdieping zitten. Wat bedoel je met een oud routertje kopen en op deze DHCP uitzetten. Moet ik die router dan niet aansluiten op die andere router waarvoor ik gegevens nodig heb? Mark
Nee, bekabeld of draadloos zal voor jou probleem geen verschil maken. Voor die tips? Zie mijn antwoord op je andere vraag.