Ik kan komijn Windows pc niet meer op internet. I.v.m. Vista Home Security 2012. (zie omschrijving)

Als ik internet open komt er een scherm van Vista Home Security 2012 in plaats van bijvoorbeeld Google. Tegelijkertijd opent een gelijknamig programma op mijn computer dat aangeeft dat mijn computer virussen bevat. Dit kan ik dan oplossen door een betaald abonnement aan te gaan. Dit wil ik alleen niet.
Op de internetsite zijn de volgende opties gegeven:
- get a copyright of 'Vista Home Security 2012' to safeguard your pc while surfing the web.
- run à spyware, virus and maleware scan.
- continue surfing without any security measures.
Ik klik dan de onderste aan maar vervolgens verschijnt dezelfde pagina opnieuw. Ik kan het programma ook niet van mijn computer verwijderen omdat het standaard op Vista computers zit.
Weet iemand hier raad mee? Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Een bekend virus... Je hebt het programma malwarebytes antimalware nodig en het programma rkill.

Toegevoegd na 6 minuten:
Download eerst beide programma's naar een usbstick.
Hernoem nu het programma rkill.exe naar explorer.exe en laat het vervolgens draaien. Dit schakelt voor een tijdje alle actieve virussen in het geheugen uit. Installeer direct hierna malwarebytes anti-malware en doe een complete scan. Laat de gevonden infecties verwijderen en start de pc opnieuw op.

Let op: sla geen stappen over, anders lukt het niet!

Het vista home security programma is trouwens geen microsoft programma, maar is onderdeel van het virus!!

Toegevoegd na 17 minuten:
Foutje: hernoem rkill.exe naar iexplorer.exe (dus niet explorer.exe)

Toegevoegd na 20 minuten:
Sorry hoor, het is al laat :-( het moet zijn iexplore.exe.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom ik hieraan aangezien ik het niet op internet kan downloaden?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Even bij een vriend/familielid... Er zIt niet anders op :-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ik het op een Mac computer op een USB downloaden of wordt het dan 'anders' gedownload?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ai, volgens mij zou dat moeten kunnen, maar ik heb geen ervaring met mac...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb je raad opgevolgd en het probleem is opgelost. Het heeft eventjes geduurd, maar ik kan nu ook eindelijk naar bed. Heel erg bedankt voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gaaf! Fijn dat je het nog even liet weten!!

Andere antwoorden (1)

probeer deze eens
start je pc op in veilige modus met netwerkmogelijkheden
als je dan wel internet op kunt
ga naar www.malwarebytes.org
en installeer dat programma
doe een snelle scan
en verwijder de gevonden items start daarna weer op in gewone modus en doe een full scan
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd! Zou mooi zijn als dit werkte! Ik heb dit al vaak bij de hand gehad, maar had eerlijk gezegd geen succes met veilige modus. Zou eigenlijk moeten kunnen idd! Hoe dan ook; malwarebytes is het beste middel tegen die rogue spyware!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben benieuwd! Zou mooi zijn als dit werkte! Ik heb dit al vaak bij de hand gehad, maar had eerlijk gezegd geen succes met veilige modus. Zou eigenlijk moeten kunnen idd! Hoe dan ook; malwarebytes is het beste middel tegen die rogue spyware!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, 2x, lekker bezig :-) ik heb je wel een plusje gegeven trouwens :-)