Wat zie ik over het hoofd, zie toelichting:

Ik ben al de hele middag bezig mijn emailadres in Outlook Express te wijzigen, ik kan nu wel mailtjes versturen, maar niets ontvangen. Er verschijnt de volgende mededeling:
Kan niet bij de server aanmelden met verificatie van veilige wachtwoorden. Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'pop3.upcmail.nl', Protocol: POP3, Reactie van server: '-ERR An authentication mechanism MUST be entered', Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 0x800CCC90, Foutnummer: 0x800CCC18

Wie heeft het verlossende antwoord (ben zo langzamerhand in staat m'n pc het raam uit te smijten, maar dat schiet niet op;-)

Toegevoegd na 29 minuten:
Heb nu alle beveiligingsmogelijkheden aangevinkt, en kreeg de volgende foutmelding:
Het maken van een verbinding met de server is mislukt. Account: 'pop3.upcmail.nl', Server: 'pop3.upcmail.nl', Protocol: POP3, Poort: 995, Beveiligd(SSL): Ja, Socketsfout: 10060, Foutnummer: 0x800CCC0E
(en zeg niks over blonde vrouwen;-P)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Internet
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb geen oplossing maar herken het gevoel zoooo goed! Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bel altijd met mijn provider (Ziggo) zij helpen me dan om alles weer in orde te krijgen. Nadeel: als je mobiel moet bellen kost het bakken vol geld ;-(
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je medeleven, maar ik heb al genoeg verbeld naar UPC (kabel was niet aangesloten, telefoon waren ze vergeten in het pakket op te nemen). Bovendien: we hebben toch Goeie Vraag!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
neem hotmail of gmail, werkt altijd en makkelijk

Het beste antwoord

Heb je, bij de instellingen, voor je uitgaande mail wel smtp.upcmail.nl ingevuld?
Plaatje bij antwoord
Pieter2011
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep, heb ik
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik zoek verder...!
Pieter2011
12 jaar geleden
en zie nu dat ik een domme opmerking plaatste: ik bedoelde te zeggen, heb je bij inkomende mail wel pop.upcmail.nl neergezet.
Pieter2011
12 jaar geleden
En ik vind nog deze mogelijke oplossing:
Ga eens naar Extra - Accounts - UPC - Eigenschappen - Tabblad Servers. Staat Aanmelden met Beveiligde Wachtwoordverificatie aangevinkt? Zo ja, haal het vinkje eens weg. (Ik heb zelf geen Outlook Express dus kan het moeilijk verifiëren).
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik denk dat ik de oplossing heb gevonden:
http://support.microsoft.com/kb/198704/nl
Pieter2011
12 jaar geleden
Het ligt dus waarschijnlijk inderdaad aan de beveiligingsinstellingen. Bij mijn Windows Mail vind je die onder Extra > Accounts > (klikken op) UPC mail > Eigenschappen, onder het tabblad Geavanceerd (zie afbeelding). Daar moet je Aanmelden met Beveiligde Wachtwoordverificatie uitvinken. Ik hoop dat dat de oplossing is....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joh, ik vinkjes weggehaald en weer opnieuw geplaatst, maar ik ga even de support raadplegen, dank je, ik kom er nog op terug.
Pieter2011
12 jaar geleden
Vinkjes allebei WEGHALEN, daarna toepassen en OK klikken.
Als dat de oplossing niet is, weet ik het ook niet meer...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pieter, ik ga een wijntje nemen, word hier *&%%*** van, en kijk morgen verder. Hij wil nu nl steeds opnieuw m'n wachtwoord voor de pop3 server weten, heb het uiteraard ingevuld, dus..... ik geef het op voor vandaag!
Pieter2011
12 jaar geleden
Een time-out, heel verstandig!
Tip voor morgen: je schrijft telkens dat je die wachtwoordbeveiliging hebt aangevinkt, maar je moet de vinkjes juist weghalen. Dan je pc opnieuw opstarten en kijken of het werkt. Zo niet, dan weet ik het ook niet meer...
Toch zou ik de pc niet uit het raam mikken, maar even wachten of er nog iemand met de juiste oplossing komt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ik niet, dan mis ik Goeie Vraag;-)
Bedankt voor je support tot zover.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goedenmorgen, de combinatie gebruikersnaam/wachtwoord klopt niet, zie bij Compris onderaan. Nu even wachten op reactie van UPC.
Pieter2011
12 jaar geleden
Kun je hier wel inloggen om je e-mail online te bekijken?
https://www.upcmail.net/?v=upc&l=nl-NL Inlognaam (zonder: @upcmail.nl) en wachtwoord horen exact hetzelfde te zijn als de inlognaam en het wachtwoord die je bij het instellen van Outlook Express hebt ingevuld.
Als dat niet zo is, is het geen wonder dat OE je in de steek laat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, ook niet. Geeft aan: email-adres en/of wachtwoord zijn verkeerd. Ook OE, vraagt steeds weer om m'n wachtwoord, en geeft ook aan "geweigerd omdat ww niet klopt" Ik vrees dat ze bij UPC een typefoutje gemaakt hebben. Ik wacht nu maar de reactie van UPC op m'n contactformulier af. Je hoort het nog.
Pieter2011
12 jaar geleden
Kijk, de oplossing lag dus meer voor de hand dan iedereen dacht! Vaak zoek je het in ingewikkelde zaken, terwijl je het meest voor de hand liggende vergeet. Nu hoef je in elk geval niet meer verder te zoeken, want het ligt niet aan de instellingen of een foutje in de software, maar gewoon aan de combinatie inlognaam/ww!
Wat kán het leven toch simpel zijn...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je lachen met jou.... Maar m'n ramen zijn nu wel gelapt! Bedankt en fijne avond.
Pieter2011
12 jaar geleden
Dat ramen lappen was bijna niet meer nodig geweest. Plus: nooit meer last van computerproblemen... Oók verleidelijk, toch?! Maar ja, ik snap best dat je ons, GV-ers, enorm zou missen. Hoop dat de oplossing zich snel aandient...
Succes, bye!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij snapt het helemaal! Daag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij doet het! Ze waren de activatiecode vergeten!

Andere antwoorden (3)

Beste SUSIE2004,

Graag wil ik je helpen bij je probleem.
Bij e-mail heb je namelijk twee servers (POP3 en SMTP)
POP3 regelt het ingaande verkeer en SMTP het uitgaande verkeer.

Je hebt een probleem met je POP3 zo te zien want je kan geen mailtjes ontvangen wel versturen (Je SMTP is orde)
Wat je kan doen is nog even je gebruikersnaam en wachtwoord controleren en desnoods verbeteren.

Een andere tip die ik je kan geven is om het eens met Mozilla Thunderbird te proberen.
Mozilla Thunderbird werkt hetzelfde als Outlook Express alleen is het gebruiksvriendelijker en het geeft niet zoveel fouten als Outlook Express.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Met vriendelijke groeten,
Hyronimus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet exact wat je aan het proberen bent, maar ik denk wat jij wil niet zo gaat werken.

Als jij je e-mailadres wilt veranderen, als in, je wilt bv. van iemand123@upcmail.nl naar ander456@upcmail.nl, dan kan jij dat echt niet zelf doen.

Daarvoor zal je UPC moeten benaderen om een nieuwe mailbox op hun platform aan te maken waar jij op kan inloggen.

Mail versturen zal inderdaad geen probleem zijn, daarvoor is mail te slecht beveiligd (vandaar dat we ook zoveel spam hebben). Met een beetje kennis van mail & internet kan iedereen mailtjes uit iedereens 'naam' versturen. Ik snap wel dat jij het als een geheel ziet, maar technisch gezien zijn het ontvangen van mail en het versturen van mail twee compleet verschillende systemen.
Aan dat ontvangende systeem kan jij maar weinig wijzigen, slechts datgene dat UPC jouw aanbied. Wel kan je bv. nieuwe accounts aanmaken bij Hotmail.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je hebt trouwens geen beveiligde verbinding nodig. Gewoon POP3, poort 110, geen SSL of andere vreemde beveiligingstypes, gewoon wat Outlook Express standaard verzint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank voor je reactie, maar waarschijnlijk heb je niet alles goed gelezen, ik ben van provider veranderd, moet van tele2 naar upc, dus moet mijn outlook aangepast worden. Het enige waarop ik nu nog stuit, is het volgende kadertje: aanmelden pop3.upcmail.nl geef uw gebruikersnaam en wachtwoord voor de volgende server op.
Server: pop3.upcmail.nl
Gebruikersnaam: (mijn gebruikersnaam)
wachtwoord : .................. Bij het begin van de stippellijn van het wachtwoord knippert hij steeds, m.a.w. wil dat ik m'n ww invul, maar dit is ingevuld bij Eigenschappen onder tabblad Servers voor inkomende email. Ik hoop dat je me nog kunt volgen.
Binnen Outlook express een bestaand account wijzigen naar andere emailprovider kan dit probleem opleveren.
Rigoreuze aanpak:
- Verwijder het account
- sluit outlook express
- start computer opnieuw op (voor de zekerheid)
- maak nieuw account aan in Outlook express, met juiste instellingen, volgens UPC instructie.

Toegevoegd na 5 minuten:
Oh ja, probeer eerst of je via webmail van UPC (zie website UPC) bij je email kunt komen, dan weet je zeker dat je emailadres bij UPC OK is en dat de inloggegevens kloppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je laatste tip is de gouden, kan idd niet inloggen bij de webmail. Heb nu een contactformulier ingevuld, verder is het even afwachten. Dank je wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
OK, lees evt. ook nu of later de volgende UPC-info:
http://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/169/p/119,129
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb ik gedaan, voor de zekerheid heb ik die hele riedel nogmaals doorlopen, met hetzelfde resultaat. De combinatie email-adres/wachtwoord is onjuist, blijkt nu ook wel uit het feit dat telkens om m'n wachtwoord wordt gevraagd als ik bij Extra " verzenden en ontvangen" aanklik, ook wordt aangegeven als error "geweigerd, ww is verkeerd".
(Ik word erg UPC-moe, maar zit er voorlopig een jaar aan vast.....). Ik meld me nog, prettige avond!