Hoe kan ik internet sneller maken? Ik heb internet 20mb maar kan maar tot 3mb gebruiken. Waar ligt dat aan?

Zelfs als ik bijna alle programma's afsluit is de verbinding slecht

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Downloadprogramma's rekenen met bytes, en internetproviders met bits. Je kort het allebei af met mb, maar het is echt een andere eenheid.

Een bit is één eentje of nulletje. Als je dus een internetsnelheid hebt van 20 megabit per seconde, dan betekent dit dat er 20 miljoen eentjes of nulletjes per seconde over je internetverbinding gaan.

Een byte is een groepje van 8 bits. Als je dus 3 megabyte per seconde haalt, zijn dat 3 x 8 = 24 miljoen eentjes of nulletjes per seconde.

Dat is dus 24 megabit, wat dus 20% sneller is dan wat de internetprovider jou heeft beloofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je krijgt zowieso minder binnen dan je koopt, zo werkt het nou eenmaal. Draadloze verbinding zorgt ook nogeens voor trager internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De internetsnelheid waarvoor je betaalt wordt meestal weergegeven in MBIT/s. 8 mBIT staat gelijk aan 1 MB(megaBYTE)
Als je dus 20 mBit/s internet hebt, dan heb je geluk als ie 3 MB kan gebruiken (om te downloaden;))

Toegevoegd na 1 minuut:
Ohja, antwoord op ie vraag: In jouw geval is het niet mogelijk om internet sneller te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Okee, als het echt om 20 MByte gaat, dan heb je dus 160mbit/s. Dit is echt ongelofelijk snel, dus ik betwijfel het;)
Maar als het echt zo is, dan kan het zijn dat de bekabeling en jouw buurt nog niet optimaal(glasvezel oid) is. Ik bedenk me nu dat 20 mb niet hetzelfde is als 20 mB.
Als het een kleine 'b' is, dan gaat het om bits, dus is de werkelijke snelheid 8 keer lager.
Laat je niet gek praten met berekening en
20 mb is 20mb tegenwoordig bijna standaard snelheid
het is wel waar dat je tot 20 mb krijgt
maar als je maar 3 mb krijgt is het wel erg laag
Als je geen zware torrent gedoe gebruikt tenminste

Standaard zou je met 8 mb tevreden kunnen zijn
Het ligt er ook aan of je inderdaad draadloos werkt of niet

probeer eens www.nuria.net voor een wat langere duur test.
het ligt er ook aan hoever je van de centrale afzit
je kunt als het beter zou moeten kunnen
eens een lijntest kunnen laten doen moet je even de helpdesk bellen.
Als je met adsl met de ene provider 3 mb krijgt dan waarschijnlijk ook met de andere provider omdat ze toch dezelfde lijnen gebruiken
als er aan de lijn tenminste niks mankeert
Dan zou overstappen naar kabel of als het er is glasvezel
te overwegen zijn.
capthavoc
13 jaar geleden
Bij adsl haal je bijna nooit de maximale snelheid omdat dit afhankelijk is van de afstand tot de centrale.

Bij kabel heb je dit probleem zo goed als niet en is de snelheid vele malen hoger.

Via www.internetten.nl
kan je kijken of er kabelinternet beschikbaar is bij jou in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had het zelfde probleem. Sneller was niet mogelijk omdat ik äan het "eind van de lijn"bij KPN zat. Ben overgestapt naar de kabel en nu vele malen sneller,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn pc werkte ook heel langzaam. Er traden ook zeer veel fouten op merkte ik als ik de slow pc ighter liet scannen. Ik had Incredimail geïnstalleerd. Nu ik dat heb verwijderd treden er maar heel weinig fouten op en werkt de pc een stuk sneller.

Toegevoegd na 1 minuut:
moet natuurlijk zijn slow pc fighter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is het niet 20 mb/s Internet? Dan heb je zo'n 3 MB/s. ALS dat niet zo is dan ligt het misschien aan je bekabeling of aan je router/modem.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is dit draadloos of via een kabel
Als het draadloos is probeer een ander kanaal in te stellen in je modem of router kijk in je handleiding.
Als het bekabelt is bel met je helpdesk dan is er iets niet goed meestal moet je bij max 20 md toch wel de helft kunnen halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal is het tot 20 mb/s. Hoe meer mensen bij jou in de buurt op internet zitten, hoe langzamer jou internet. Probeer snachts een meting te doen, groot kans dat je dan een hogere snelheid zult krijgen.