Waarom is Facebook nog niet groot in Nederland, maar wel in de andere Europese landen?

Ik bedoel: in België heeft Facebook netlog van de troon gestoten. In Frankrijk was Skyrock het slachtoffer. Waarom is in Nederland Hyves nog steeds de grootste, ondanks dat deze veel minder mogelijkheden heeft dan Facebook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet

Het beste antwoord

Wij hebben hier in Nederland dat achterlijke Hyves. De layout is nu veranderd. Het lijkt nu meer op Facebook, maar alsnog kan ik er niet tegen!

Facebook.com heeft (als je dat wilt) een Nederlandse interface. De meeste dingen zijn dan vertaald.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat wij in Nederland Hyves hebben. Hyves is mi het debiele NL broertje van Facebook. Wij hebben dat eigenlijk ook met Marktplaats/Ebay.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederland heeft de 'Doe maar gewoon dan doe je gek genoeg' cultuur. En hoewel we engels spreken, weigeren we in Engels op internet te communiceren, laat staan een buitenlandse site te gebruiken als die niet compleet in het nl wordt aangeboden.

Hyves is lokaal en blijft voorlopig groot. Helaas.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op zich bestaat Skyrock/Skyblog nog steeds en of het van de troon gestoten is weet ik niet.

Facebook is engelstalig en om interessant te zijn voor iedereen binnen een gemeenschap van een land, zal het voornamelijk in die taal moeten worden aangeboden. facebook.nl is er niet, dus zal het ook nog niet aanslaan.