Vinden jullie 't terecht dat deze vraag is verwijderd: 'Wat is mijn slechtste eigenschap?'

Reden was: 'niet gericht op 't delen/vermeerderen van kennis'.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Internet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke kleur vind jij het mooist, waar ben jij bang voor, waar ben jij trots op....... dan hadden die ook allemaal verwijderd moeten worden vind ik.
AWM
14 jaar geleden
Ben ik het mee eens. Maar dat wordt heel moeilijk voor de moderatoren. Er moeten dan zoveel vragen verwijderd worden, dat je veel mensen wegjaagt.
Maar ja, de kwaliteit van de site zakt wel van dit soort vragen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat zijn jij-vragen waarop iedereen een ander antwoord kan geven, van zeer banaal tot enigszins filosofisch gekleurd zelfs. Zeker gewetensvragen als war ben je trots op of bang voor. Die kleur al minder.
Maar raad eens welke maat ik heb ; hmmm, discutabel. Maar een IK vraag is al persoonlijker dan een jij-vraag. Wat vind JIJ de mooiste kleur en waarom of raadt eens wat mijn lievelingskleur is, vind ik toch van een totaal verschillende orde.

Ik-vragen houden denk ik al op bij "IK heb iets dat iedereen wel eens heeft, hoe komt dat ??"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toch zeker niet een slechte dag omdat er een vraagje is verwijderd, hoorv :).
Zo'n vraagje stellen maakt maar een miniem deel uit van de dag.
'Om onrust te stoken' is in elk geval dikke onzin. Dat was pertinent niet de reden.

Het beste antwoord

Volgens de richtlijnen zo te zien terecht,. Het was een vraag die volledig in de categorie persoonlijk valt (wat is mijn lievelingskleur / wat ga ik vanavond eten) en een dergelijke algeméne vraag met die strekking was al gesteld.
Waarom zouden we naar jou eigenschap moeten raden, als iedereen al openhartig aan het antwoorden was in die draad ?

Citaat :
De vuistregel die in het achterhoofd gehouden kan worden is: "Stel dat een bezoeker bijvoorbeeld via Google op de pagina van een gesloten vraag komt, biedt deze pagina dan toegevoegde waarde voor de bezoeker?"

Enkele voorbeelden van persoonlijke vragen die wel verwijderd dienen te worden:

* "Wat zal ik aandoen voor het schoolfeest aanstaande vrijdag?"
* "Wie heeft net ook de film 'The Beach' gekeken?"

Voorbeelden van vragen die niet verwijderd dienen te worden:

* "Waarom kan ik nooit in slaap vallen als ik op m'n rug lig?"
* "Ik merk dat ik in de winter minder energie heb. Hoe kan dit?"

Een raadseltje over jezelf valt daarmee vrij duidelijk in de eerste categorie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Nee, niet terecht.. Maar kennis over gv-ers is geen goede afspiegeling van de gehele samenleving, dus tunnelvisie.

Welke slechte eigenschap komt het meest voor bij mensen, en hoe zit dat bij jou? had misschien een betere vraag geweest..

Toegevoegd op 10-06-2009 21:11:05
Stelde je het trouwens letterlijk: Wat is MIJN slechtste eigenschap?

Dat is inderdaad geen vermeerderen van kennis, maar vragen om vraag om kritiek..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klopt. Dat stond er letterlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk je dat wij daar een goed antwoord op zouden kunnen geven?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweenie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lijkt me helemaal een vermeerdering van kennis als je je zelfkennis daar mee verhoog.
Mijn inziens is elke verwijderde vraag, er een teveel. Buiten natuurlijk de werkelijk kwetsende vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het wel. Want het enige antwoord wat ik kan bedenken:

Jouw slechtste eigenschap is het stellen van deze vraag waarop ik onmogelijk een antwoord op kan geven. Of bedoelde je deze vraag anders?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit was een zeer persoonlijke vraag , en dus niet gericht op het delen/vermeerderen van kennis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eerlijk gezegd vind ik het aantal persoonlijke vragen enorm toenemen. Je kunt je afvragen in hoeverre deze de kennis vermeerderen. Persoonlijk vind ik eigenlijk van niet.

Dat neemt niet weg dat het niet erg consequent is door juist genoemde vraag te verwijderen, terwijl "wat is je beste eigenschap" mag blijven.

Het is me al vaker opgevallen dat de ene moderator strenger is dan de andere. Het zijn net mensen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik niets aan toe te voegen +1.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk zijn moderators net mensen, maar het nuance-verschil tussen een vraag over MIJN of JOUW vind ik toch wel heel erg duidelijk.
Hmm opzich vind ik het wel terecht. Want hoeveel mensen zijn er nou op GV, die weten wat jouw slechtste eigenschap is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, als de reden is dat Reden was: 'niet gericht op 't delen/vermeerderen van kennis' dan is het terecht, dat klopt namelijk.
Wat dan onterecht is, is dat een groot aantal vragen waar dat ook voor geld wel mogen blijven bestaan.
Er lijkt sprake van totale willekeur bij het al dan niet verwijderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als het terecht zou zijn geweest, dan zijn een heleboel andere vragen op GV onterecht niet verwijderd naar mijn bescheiden mening...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, maar de moderators hebben overlegd en helaas in jouw nadeel... Het heeft geen zin te klagen...

En nog beter om niets te zeggen erover...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'En nog beter om niets te zeggen erover…'
Haha... Ik laat mij in dezen 't zwijgen niet opleggen ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik klaag ook niet (echt), ik heb bijv. ook geen mail gestuurd om nadere uitleg of om protest aan te tekenen.
Maar wel was ik benieuwd naar de mening van 'de community'.
Ik heb deze vraag niet verwijderd maar als er staat MIJN slechte eigenschap is dat volkomen terecht. Een eis van de vraag moet zijn dat iedereen er antwoord op zou moeten kunnen geven. Maar op deze vraag kan alleen jijzelf antwoord geven. Kortom terecht ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet mee eens. Want je kan ook een filosofisch antwoord geven; of een antwoord waarmee je kunt beredeneren wat de slechtste eigenschap zou zijn.
En misschien zijn er nog wel andere inventieve, goede antwoorden mogelijk.
Ik vind dit onterecht. Ik heb meerdere mening vragen voorbij zien komen die wel werden geaccepteerd. Het lijkt aan de willekeur van een moderator te liggen. Ik vroeg ook eens de vraag: wie vinden jullie de beste voetballer ter wereld, werd ook verwijderd, was volgens die moderator een chat vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Integendeel.Als de mensen heel eerlijk zijn over wat hun slechtste eigenschap is kan dat een groter inzicht geven in mensen (althans in degenen die de vraag beantwoordden). Dat is toch een steekproef. Inzicht verwerven, is kennis opdoen.Misschien hadden we wel gezien dat veel mensen dezelfde slechte eigenschap delen, of juist niet.Ik vind dat juist een interessante vraag.
Mensen zouden heus niet geantwoord hebben dat het wurgen van pasgeboren baby's tot hun slechte eigenschappen behoort..
Wie niet over de drempel van zijn privé wil komen antwoordt niet op deze vraag.Ik zie het probleem niet.