Waar op letten bij powerline kopen?

Ik heb boven een PS3 die ik beter wil laten verbinden omdat hij online niet optimaal werkt. Het wifi signaal is ook maar 65% heeft die aan. Nu heb ik gelezen van een Powerline, dat lijkt mij erg interessant maar ik heb er een aantal vraagjes over.
-Als ik er 1 wil kopen, waar moet ik dan op letten?(ik moet neem ik aan een pack van 2 kopen, want eentje moet naar de router en de andere bij een stopcontact bij mijn PS3 in de buurt neem ik aan?)
-Gaat de snelheid vh internet niet verloren?
-Is het een kwestie van plug and play en dus eentje verbinden met de router, in stopcontact steken. Dan de andere bij mijn PS3 op de kamer in het stopcontact doen en dan de PS3 verbinden met een CAT5/6 kabel naar dat ding wat er in het stopcontact zit?

Ik hoor graag van iemand.
Groeten,
Cliff

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het klopt dat je er 2 moet hebben. 1 bij je modem/router en de ander bij de PS3. Beide gaan in het stopcontact en er gaat 1 netwerkkabel in. Als je een kit koopt van 2 stuk is het altijd plug en play.

Over het algemeen gaat de snelheid van internet niet verloren. Een beetje powerline kit kan tot 200 mbps aan, zo lang het hoger is als je internet snelheid is het geen probleem. Voorbeeld: VDSL is gemiddeld 50 mbps en Ziggo 90 mbps.

Ten 3e zijn er wel een paar haken en ogen aan een powerline kit. De belangrijkste is dat de signaal sterkte/snelheid afhankelijk is van de kwaliteit van de koperleidingen, afstand van bekabeling en verschil tussen groepen binnenshuis. Maar algemene ervaring leert dat het in de praktijk niet heel veel verschil maakt.

Plug en play dus
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Thanks voor deze goed uitleg!
Misschien dat jij dit dan ook weet: Kan ik ook een wifi repeteer kopen en die naast mijn PS3 insteken? Dan zal het signaal van 65% bijna 100% worden neem ik aan? Of heeft dit signaal helemaal geen invloed op het vloeiend laten lopen van online games?