Waarom zie je externe schijven niet als je remote inlogt?

Afgelopen weekend moest ik voor een klant thuis nog even iets doen. Daarnaast had ik ook nog een document nodig dat ik op mijn memory-stick had staan. Die memory-stick was ik vergeten mee te nemen, dus die zat nog in mijn computer op het werk. Remote ingelogd op mijn werkcomputer en alle schijven kunnen zien en benaderen, behalve de twee USB-sticks die daar in staken, die kon ik dus niet benaderen.
Hoe kan dat? Waarom is dat?

Toegevoegd na 22 minuten:
Ik heb het trouwens thuis in mijn netwerk ook, als op de desktop boven er een sticky inzit, kan ik hem via de laptop met remote desktop niet benaderen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon via mstsc
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie je die apparaten wel in je diskmanagement ? of in je device manager ?

Antwoorden (2)

Wat je kunt doen is gewoon met extern bureaublad inloggen, Als het dan nog niet werkt heb je waarschijnlijk de rechten bij delen niet goed staan. Het moet namelijk gewoon werken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke rechten bij delen? Als je het externe bureaublad overneemt, dan zou je in principe alle rechten moeten hebben. Ik kan daar ook alles wat ik op het werk ook kan, alleen schijven F & I (de twee USB-stickies) ontbreken (en ja, ze zaten er echt in).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De rechten bij delen stel je in gewoon op de pc/laptop waar je schijven aanhangen onder geavanceerde instellingen.
Dat kun je zelf aangeven als je inlogt.
Als je start/run doet en dan mstsc
dan krijg je het inlogschermpje.
Klik hier op "Options"
Ga dan naar het tabblad: "Local Resources"
Onderin het scherm staat:
Local Devices and resources.
Select the devices and resources you want to use in your remote session.
Printers en Clipboard staan al aangevinkt.
Klik op de knop "More"
Hier kun je de drives aangeven die je wilt zien, alsmede de supported Plug and Play devices.