Waarom start mijn laptop (HP Pavilion dv6) niet meer op? Na spontaan uitvallen.

Mijn laptop viel spontaan uit, ( geen intensief gebruik, stond een tijd aan met internet en wat programma's geopend) Enkele malen is de laptop uitgevallen maar met de melding dat hij oververhit was en zichzelf uitschakelde om verdere schade te voorkomen. Dit keer kreeg ik geen enkele melding. Enkele minuten na uitvallen probeerde ik de laptop opnieuw te starten, dat werkte niet. Volgende dingen geprobeert en steeds opnieuw geprobeert op te starten,
nieuw stopcontact geprobeert, zonder aan de stroom te zitten, accu eruit weer erin, zonder accu wel aan stroom.

Daarna stopte ik de accu er weer in en deed ik de laptop aan de stroom, vanaf dat moment maakte mijn oplader een piep geluid. Opstarten lukt nog steeds niet en ik durf de laptop niet meer aan de stroom te doen.

Heeft iemand enig idee wat er mis is, hoe dit mogelijk op te lossen is? Mijn laptop heb ik intensief gebruikt voor bijna 2 jaar voor mijn studie, en heb hem voor een blok nog erg nodig.

Wat zijn de beste stappen die ik kan ondernemen om mijn laptop weer werkend te krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Klinkt alsof er iets goed naar de klooie is door de oververhitting.. Je hebt al van alles geprobeerd met de accu, en als hij het nog niet deed met geen accu, maar wel stroom. Dan is het duidelijk dat dat niet het enigste probleem is.

Als ik jou was, zou ik even langsgaan bij een computer reparateur, of iniedergeval iemand die er verstand van heeft. Het is namelijk nogal moeilijk om van hulp te zijn zonder er fysiek bij te zijn in dit geval.

Vraag ze dan gelijk of het mogelijk is, indien ze hem niet kunnen repareren, om de harde schijf er uit te halen en een backup van alle bestanden te maken. Helaas kan je de laptop dan gedag zeggen, maar alle bestanden van je studie blijven intact.