Zijn 2 oudere videokaarten sterker dan één nieuwere?

Ik heb het dan over bijvoorbeeld de Radeon 7950 en de oudere 7850..

Toegevoegd na 10 minuten:
Of zelfs de Sapphire Ultimate HD 7750 1GB GDDR5

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een videokaart heeft een bepaalde resolutie die deze kan weergeven. Heb je 2 videokaarten zal deze de hoogste resolutie weergeven van je videokaarten, stel je hebt Radeon 7850, en 7950 dan zal je computer de resolutie van 7950 gebruiken.

Het beste antwoord

Lastig te zeggen, er bestaan ook nieuwe video kaarten, die veel slechter zijn dan een ouder type.
Maar als je de beste kaart uit 2009 neemt en de beste uit 2010, zal de nieuwere aanzienlijk beter werken.
Als je één monitor aanstuurt, ben je dus beter af met de nieuwste, of het ook nodig is ligt aan wat je wilt doen met de pc, niet alle game's hebben perce de snelste video kaart nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het sapphire gedeelte maakt in pricipe niet uit want welk merk dan ook het blijft dezelfde chipset.
1 nieuwe videokaart is bijna altijd beter dan 2 oudere, omdat de kwaliteit van het beeld mooier is, en daar gaat het om. Mvg Laurens