waarom gaan brother cartridges over datum ?

waarom gaan cartidges over daum en waarom. en wat gebuurt er als ze over datum raken gr robbin

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als de inkt uitdroogt kunnen inktresten aan de printkoppen blijven hangen.

Als je dit voorhebt kan je na het vervangen van de cartridges proberen de stekker even uit het stopcontact te halen. Dan 'vergeet' de printer wanneer met de inkt voor het laatst is gespoeld en doet hij dat als eerste. Let dus goed op: haal een inktjetprinter zo weinig mogelijk uit het stopcontact! Hetgeen je bespaart aan elektriciteit ben je dubbel en dik kwijt aan inkt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is de inkt die uitdroogt. En daarom staat er een houdbaarheidsdatum op de cartridges. En uitgedroogde inkt geeft problemen met de printerkop en printerkoppen en inkt zijn de duurste onderdelen van een inktjet printer. Er zijn ook laserprinter cartridges en deze gaan vanwege een andere reden over datum heen, maar dat geeft minder problemen.