ik heb een hp probook 6550b en als ik met men laptop games speel zoals minecraft heb ik een lage fps. hoe kan dat?

Het heeft een i5 processor wat gewoon goed moet zijn, en een intel HD graphics kaart vokgens mij. En waarom kan ik geen hoge fps krijgen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Antwoorden (2)

Niet alle i5 Processors zijn super goed hoor.. Maar de meeste op de laptops wel.
Alleen bij gamen gaat het niet alleen om de processor. Het gaat meestal om de videokaart, en de videokaart die je nu hebt ( intel HD graphics ) zijn geen goede graphics cards. Deze zijn meestal ingebouwd in je i5 processor.

Wat je kunt doen is de nieuwste drivers downloaden en dan kijken of je wat hoger fps krijgt maar meer kun je niet doen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan ik mijn graphics card niet vervangen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En welke graphics card isvis goed geachikt om te gamen ( niet te dure)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kan ik mijn graphics card niet vervangen? Nee Blijft jammer dat het grote publiek niet weet dat: 1. laptops niet echt geschikt zijn als 1ste gamesysteem
2. Veel van de GPU afhangt, meer dan van de CPU als je gamet
3. Bij laptops zo goed als nooit de GPU/CPU te vervangen zijn. Ik wil gamen: Koop dan een desktop (uitbreidbaar, betere koeling, betere prestaties dan een laptop ooit zou kunnen geven, goedkoper). Ik wil toch op een laptop: Koop er dan gelijk een met goede specificaties CPU+GPU
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Om een idee te krijgen van de kosten van een gamedesktop(zelfbouw): http://tweakers.net/reviews/3772/3/desktop-best-buy-guide-november-2014-budgetgamesysteem.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gewoon een goedkope pc bouwen en dan spijt hebben dat je ooit een laptop hebt gekocht om te gamen!
probeer is naar Taakbeheer en dan het tablad Prestaties te gaan en dan te kijken bij "Total RAM" of iets in die trend.

Ga dan naar je launcher van MC en klik op "Edit Profile" Vink het vakje "JVM arguments" aan en vervang het cijfer+letter na "-Xmx" door het aantal RAM - 2 GB verder moet je het cijfer+letter na "-Xmn" veranderen door het aantal van Xmx - 1 GB

Dus als in taakbeheerder staat 4 GB installed of Total RAM: ongeveer 4048 MB / 4 GB dan moet je JVM arguments "-Xmx2G -Xmn1G" zijn (zonder " ).

Voor 6 GB: "-Xmx4G -Xmn3G" als je niet alles wilt gebruiken voor MC of je hebt andere programma's open staan (zoals skype):
"-Xmx3G -Xmn2G"

Voor 8 GB: "-Xmx6G -Xmn5G" met andere programma's:
"-Xmx5G -Xmn4G"

Voor 12 GB: "-Xmx10G -Xmn9G" met andere programma's:
"-Xmx9G -Xmn8G"

Voor 16 GB: "-Xmx14G -Xmn13G" met andere programma's:
"-Xmx13G -Xmn12G"

Xmx = Maximum RAM dat beschikbaar is voor MC
Xmn = Minimum RAM dat beschikbaar is voor MC
G = Gigabyte in JVM arguments

Misschien heb je om prestaties te verbeteren alles in "Video Settings" van minecraft omlaag gezet, terwijl je niet weet wat alles is...
Je Max Framerate moet rond de 180-200 zijn.

Je kunt VSync uitzetten:
aan = Wachten totdat het ene beeldje er is voordat er een nieuwe komt = langzaam bewegen maar soepel bij lagg
uit = Zoveel mogelijk beeldjes maken, ookal zijn ze nog niet bij het beeldscherm gekomen = Scherm slaat beeldjes over dus je "schokt vooruit".
Deze schokken zijn niet al te groot, dus als je het uit zet, merk je niks van de schokken en gaat alles veel sneller. Stel dat je echt grote schokken erin krijgt, dat je denkt dat je geteleporteerd bent, dan zou ik het weer aanzetten.

Ook is op mijn laptop 1.8 veel langzamer dan 1.7.10, veel servers zeggen dat ze 1.8 zijn, maar je kunt nog gewoon met 1.7.10 joinen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat zijn jou specs van je laptop?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vsync is er om tearing te voorkomen. Alles wat je erover zegt is zo onjuist uitgelegd dat het niet klopt. Ik heb Vsync altijd aan, omdat ik niet tegen tearing kan(daar is vsync dus voor bedoeld), het onderste gedeelte van het beeld verschiet dan iets van het bovenste deel.
http://tdistler.com/wp-content/uploads/2010/07/v_sync.jpg
https://pcmonitors.info/wp-content/uploads/2013/10/Screen-tearing-example.jpg
Je kan dit zelf ervaren door v-sync uit te zetten en rondjes op verschillende snelheden te draaien in een game. Als je het ziet gaat alles heel raar verspringen in beeld.
https://www.youtube.com/watch?v=BMh9fie7VQU Sommige mensen zien tearing niet snel of soms helemaal niet. aan = Wachten totdat het ene beeldje er is voordat er een nieuwe komt = langzaam bewegen maar soepel bij lagg Er wordt inderdaad gewacht totdat een volledig frame is opgebouwd en dan volledig getoond. Als je na V-sync aan te zetten je gewoon 60fps haalt beweegt alles nog net zo soepel. "maar soepel bij lagg" als je lag ervaart is niks meer soepel. uit = Zoveel mogelijk beeldjes maken, ookal zijn ze nog niet bij het beeldscherm gekomen = Scherm slaat beeldjes over dus je "schokt vooruit". Klopt ook niet helemaal. Dat je opgebouwde beelden niet ziet als je boven de 60fps gaat klopt. Dat komt omdat je monitor maar 60 beelden/sec kan ontvangen. Het wordt dus niet schokkerig, je GPU staat alleen voor een deel voor niks te werken. Je Max Framerate moet rond de 180-200 zijn. (hoe bedoel je dat?). In principe is alles constant boven 60 de voldoende. Als je framerate constant boven de zeg 80 fps zit is dat 20fps aan weggegooide frames die je GPU opbouwt. Bij 200fps is dat 140fps aan weggegooide kracht. Dit allemael ervanuitgaand dat je op een 60hz monitor gamet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
In principe is de beste uitkomst als een spel constant 60 fps draait terwijl vsync aan staat. Ook moeten die beelden dan het liefst allemaal even snel opgebouwd worden. Het nadeel van Vsync is dat het een lichte aanslag is op je framerate.