help speedfan geeft aan dat mij pc remote 1 96 graden celcius is wat moet ik doen?

ik heb de laatste tijd problemen met mijn pc hij valt iedere keer uit als hij bezig is met een zwaar spel of iets anders dat zwaar(programma) is. hoe kan ik dit oplossen want mijn speedfan(programma waarmee je de temp kan checken van bepaalde pc onderdelen) geeft aan dat mijn remote 1 bijna in de fik staat hij is 96 graden heet. hier is mijn vraag wat moet ik doen om dit op te lossen en wat betekent remote 1.
extra: (iemand anders heeft de pc voor mij gebouwd)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
kan dat gewoon met een stofzuiger??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat kan, mits je weet wat je doet.
Er zitten best wat kwetsbare onderdelen daar binnen.

Antwoorden (3)

Kast openmaken, ventilatoren controleren en de stofzuiger er doorheen.
VOORZICHTIG!
Als je niet weet wat je doet: laat degene het doen die de PC gebouwd heeft.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nooit maar dan ook nooit een stofzuiger gebruiken om een pc schoon te maken
de stofzuiger heeft misschien statische elektrischiteit
en haalt toch nooit alle stof uit je pc gebruik een comprosessor
kijk of je koeler goed zit
haal het van de processor af
haal vervolgens de koelpasta eraf met terpentine of andere soort alcohol
en ook van de koeler zelf

vervang de koelpasta met een ander merk pasta
een betere het scheelt echt veel

uit ervaring artic cooling mx4 is een goede
koelpasta is niet zo duur

doe daarna de koeler er weer terug op

en dan moet het veel schelen

de temperatuur zal vast de processor wel zijn
het kan ook de videokaart zijn maar
die koelers worden niet vaak vervangen

de koeler van de processor wel
die moet je er met het bouwen van je pc er zelf opzetten

ik weet bijna wel zeker dat het de koeler van je processor is

succes
mvg jochem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste antwoorden zijn inmiddels al gegeven.
Doch de processor lostrekken, ja het kan maar.......ik heb mijn bedenkingen.

Gewoon je kast eens goed uitmesten, stofzuigen etc.
Daarna even met een zachte borstel de koelribben schoonvegen ( en uitzuigen ) maar vergeet ook niet om de ventilatoren even goed schoon te maken.
Door aangekoekt vuil komen deze niet meer op hun maximum, omdat ze meer moeten werken.
Mocht deze toch echt te goor zijn kun je ook nog overwegen om deze ventilatoren te vervangen.

Zorg ook dat de uitgangen ( roosters en dergelijke ) goed schoon zijn.
Daarnaast kan je ook je kabels netjes opbossen, dit bevordert de luchtcirculatie en dus ook de koeling.
Ik weet niet of je hem op de grond hebt staan of opgesloten in een kast, ook dit heeft nadelige gevolgen.
Opgesloten houd meestal in dat hij zijn warmte niet kwijt kan en op de grond betekend veelal meer stof.

Ook kun je overwegen om er een losse ventilator er bij in te bouwen om de circulatie een beetje op gang te houden.

Ik gebruikte in het verleden daarvoor een oude systeemkaart ( geluidskaart of iets dergelijks ), deze stripte ik van alle chips en printbanen, zodat er alleen maar een kale plaat overbleef, hierin dremelde ik een paar forse gaten en plaatste daarop een paar extra ventilatoren deze sloot ik dan weer rechtstreeks aan op de voeding.
Het was primitief en simpel, maar het werkte wel.

De grootste vijand is stof en warmte, zorg voor een schone omgeving en voor een goede airflow dan heb je meer dan de helft al gewonnen.