Mijn laptop gaat niet meer aan.

Als ik mijn laptop aan wil zetten, dan gaat het aan/uit knopje knipperen, maar de laptop start niet op. Het knopje blijft een aantal DAGEN knipperen en de laptop begint dan soms spontaan met opstarten. Dan doet hij het weer een aantal dagen en dan gaat hij weer spontaan uit. En duurt het weer dagen voor hij weer aan gaat. Wie weet een oplossing? Is het aan/uit knopje stuk? Is dit te repareren? De laptop is 3 jaar oud.

Toegevoegd na 15 minuten:
Helaas helpt het niet om de voeding loste koppelen en de batterij er uit te halen, zoals in de antwoorden staat.
Zijn er nog andere suggesties?
Als hij het eenmaal weer doet, doet alles het goed. Is het moederbord dan goed?
Is 3 jaar de gemiddelde levensduur van een laptop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Antwoorden (4)

kan liggen aan een oude voeding of aan kapotte batterij,
probeer het eens aan netspanning, of haal de batterij er eens uit en klik hem er weer goed in
anders zou ik conact opnemen met de winkel / fabrikant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hhm vaag. Het zou kunnen dat het knopje idd faalt doordat ie niet meer goed zit. Er kan ook iets mis zijn met je moederbord. Ook kan er kortsluiting geweest zijn in je laptop, waardoor hij nu hele rare dingen gaat doen. Ik zou hem even laten nakijken bij iemand die er verstand van heeft. Heb je wel een backup?
P.s: Een nieuw moederbord zou best wel eens vrij duur kunnen zijn.

Toegevoegd na 26 minuten:
Ok, dus als ie het doet doet ie het goed? Gaat hij dan ook niet opeens vanzelf uit? 3 jaar is niet heel lang ofzo, maar als jij (net als ik) meer met een laptop doet dan de gemiddelde persoon (d.w.z: downloaden, veel te veel programma's erop hebben staan, etc.), kan het na 3 jaar in sommige gevallen wel tijd worden voor een nieuwe. Maar dat betekent niet dat ie dan op deze manier dood moet gaan.
Als al die dingen uit de andere antwoorden niet werken, heb ik ook geen idee. Dan moet je hem toch even laten nakijken. Maar ik zou eerst even contact opnemen met de fabrikant.
Het kan trouwens alsnog je moederbord zijn als ie soms wel aangaat en soms niet, maar het zou me niet verbazen als er kortsluiting is geweest in de laptop waardoor er iets is beschadigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat heb ik ook gehad.
Haal de laptop van de oplader af, en haal de batterij er +- tien seconden uit. Daarna de batterij er weer terug in doen, en m aan zetten. Als 'ie dat opgestart is, kun je 'm weer aan de oplader leggen.
Ik hoop dat t werkt!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan zijn dat je geheugenbankje overleden is. Probeer deze eens te vervangen en kijk dan of hij het weer doet.