Pc valt ineens uit en geeft daarna een foutmelding dat het toesenbord niet aanwezig is,wat kan dit zijn?

Kan dit komen doordat de pc TE warm is geworden,er zat namelijk aardig wat stof in de koelers.

Ik he de stroom eraf gehaald en de koelers schoon gemaakt.
Alles weer terug gezet en nu doet ie het weer.....de vraag is alleen voor hoe lang...

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik kreeg ook nog een melding dat er iets met de harddisk was,iets met failure...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (3)

ik denk dat je een draadbreuk hebt in je draad van je toetsenbord, als je kortsluiting maakt met iets van of aan je pc, dan slaat ie automatisch af om problemen te voorkomen, en als dan je draadje nog los zit in de kabel, dan zegt hij inderdaad dat je geen toetsenbord hebt. Je hebt de koelers schoongemaakt, dus de draad bewogen, en nu zitten de contacten weer in elkaar, maar het kan ook weer snel voorkomen dat ze elkaar weer raken (als dat de oorzaak is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk stof die de elec contactjes beinvloeden. Kan nooit kwaad om de PC eens open te maken en grondig te zuigen, doe wel voorzichtig. Gebruik eerst een zachte kwast. Je hebt bij de Blokker kleine stofzuigertjes met hulpstukken op batterijen, die zijn ideaal (iets van 3,50 geloof ik)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waarschijnlijk is je harddisk in niet al te beste conditie meer, een kapotte harddisk kan de bios beïnvloeden waardoor de ps2 en/of usb aansluitingen niet meer naar behoren werken. Een harddisk failure altijd serieus nemen en zo snel mogelijk je data redden en schijf vervangen.