bestaat er een draadloze usb stick of iets dergelijks zodat ik muziek vanop mijn pc op home cinema( met usb aansluiting) kan afspelen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Volgens mij zijn alle USB-sticks draadloos, maar als je op de USB muziek wil zetten voor de TV zou ik één kiezen met een beetje groot geheugen aan 1 of 2 GB heb je niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zou een Network Storage Adapter kunnen aanschaffen, deze zorgt er voor dat jouw storage devices aan je netwerk komen te hangen. Aan deze adapter kun je dan bijv. 2 externe harde schijven connecten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien heb ik je vraag verkeerd begrepen. Je kunt natuurlijk ook gewoon je PC op je home cinema set aansluiten?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik het goed gebrijp wil je een (draadloze) netwerk verbinding maken van je home cinema set naar je PC.
Dat moet dan wel ondersteund worden door je home cinemena set en de meeste van die apparaten begrijpen alleen usb schijven.
Nieuwere apparaten ondersteunen vaak uPnP / DLNA en hebben een (al dan niet draadloze) netwerk voorziening die het afspelen van muziek/foto's en video van je PC ondersteunen.
De handleiding van je home cinema set zou er meer over moeten vertellen, zo niet denk ik niet dat het mogelijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals AdrieK al aangeeft moet je systeem DLNA ondersteunen. Je kan dan ook zonder NAS en met Windows Media Player 11 je muziek, foto's en filmpjes vrijgeven, zodat ze vanaf andere netwerkapparaten af te spelen zijn. Dus ook vanaf je home cinema set (met netwerkaansluiting, USB heeft hier weinig mee te doen).

Er zijn ook apps om je muziek vanaf je PC, NAS of iDinges (iPod, iPhone, iPad) via wireless/BT op je home cinema af te spelen. Voor sommige cinema sets kan je dan een passende WLAN/BT stick kopen. Mits je cinema set dit ondersteund natuurlijk.