probeer dit programma eens
het doet meer dan alleen defragmenteren maar is geweldig goed zo goed zelf dat ik het gekocht hebt maar de gratis versie is al goed genoeg behalve dan dat je bij elke update weer langs dezelfde pagina moet zucht

Als je het de eerste keer laat scannen neem dan de diepe onderhoud eerst
en later dagelijks of wekelijks even de quickcare er over
en let even of je onder de tools de Smartdefrag kan vinden
maar doe eerst de normale scan
capthavoc
12 jaar geleden
capthavoc
12 jaar geleden
Je zou voor de aardigheid eens een oude pc die erg traag is en al maanden niet goed behandeld is eens moeten zien
het aardige van ASC is dat het een erg compleet pakket is al moet ik er eerlijk bij zeggen dat het de laatste updates wel meer commercieel is aangekleed.
maar volgens is dat het lot van alle freeware dat goed werkt en ik gebruikt asc eigenlijk als vanaf de dag dat ze bestaan.
en nooit een keer een mis update off missverwijdering
en helaas de nieuwere versie splitsen steeds meer de functie die in oudere versie eerst nog gratis waren
vandaar dat ik eigenlijk besloot het te kopen omdat het gewoon goed was.
Pieter2011
12 jaar geleden
Ik ben het met je eens, capthavoc: het is een prima programma en ik gebruik het bijna elke dag. Maar Endemion noemt Glary U. en daar zitten ook hele leuke extraatjes op waarvan ik regelmatig gebruik maak.
Wel is belangrijk dat je ASC/Smart Defrag en Win-defrag niet allebei gebruikt of ze na elkaar laat draaien. Want dan clustert het ene programma de bestanden op de ene plek van je harde schijf en verplaatst het tweede ze weer naar een andere locatie. Dat schiet niet op. Dus bij gebruik van ASC moet je Automatisch defragmenteren van Windows wel uitzetten!

Andere antwoorden (1)

Je gaat naar deze computer.
Klikt rechtermuisknop op de C-schijf en dan eigenschappen.
Dan het tabblad extra.
Nu zie je staan defragmenteren!

Toegevoegd na 3 minuten:
Klik daarop en dan zie je rechts onderin schijf defragmenteren.