Kan windows xp worden geïnstalleerd op moderne hardware?

Beste allemaal,
Ik heb een PC met Windows 11 maar zou ook graag Windows XP erbij willen als Dual boot. Maar is dat wel mogelijk op moderne Hardware. Ik ken de gevaren daarom wil ik het ook alleen maar gebruiken voor oude spelletjes. Ik heb een AMD processor met een NVIDIA videokaart.
Alvast Bedankt!

10 maanden geleden
2.3K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
10 maanden geleden
Vermoedelijk zul je het niet meer kunnen activeren.
BonBonvanJohn
10 maanden geleden
Je zou activatie via telefoon kunnen proberen of een gekraakt exemplaar van Windows XP installeren. Wel zul je mogelijk stuurprogramma's missen voor je hardware
RintBlom
10 maanden geleden
Bedankt voor uw bericht, kent u misschien een website waar ik een officieel iso bestand van Windows XP kan downloaden? Home of Professional maakt niet uit.
Ritsuka
10 maanden geleden
Kijk eens op www.gog.com
Daar kun je veel oude spelletjes kopen die geschikt gemaakt zijn voor nieuwere besturingssystemen.
Vortexxx
10 maanden geleden
Waarom niet op Virtualbox? Met de guestadditions worden compatible drivers geïnstalleerd waardoor de vritual machine bijna 'native' aanvoelt.

Geef als eerste antwoord