window10: welke bestanden in mijn documentenmap kan ik zonder gevaaar weggooien?

ik zie bestanden die ik niet zelf heb toegevoegd met extensies als htm css en js. kan ik die verwijderen?

Toegevoegd na 1 uur:
bestandsnamen zijn bijv ads.htm core.css witged.js client.cs

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is vreemd. Het zal geen kwaad kunnen, maar het hoort er helemaal niet te staan zou ik zeggen. Althans niet als je niet weet waarom het er niet staat.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Documenten" Is een map waar je zelf bestanden in zet. Zou je de bestanden bij naam willen noemen?

Het beste antwoord

Als het gaat om je Documenten-map, oftewel de map die je krijgt als je bij Start > Uitvoeren intikt: %userprofile%\Documents, dan kun je alles weggooien wat je wilt. Je hoeft alleen de documenten te bewaren die je zelf wilt bewaren, maar in principe heeft je systeem de inhoud van die map niet nodig.

Dat "in principe" zeg ik met een zekere nadruk, want je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om een programma in je map Documenten te installeren. Onverstandig, maar het KAN wel. Wat je in het geval je twijfelt aan de herkomst of nut van bestanden kan doen is in je Documenten een tijdelijke map aan te maken. Noem die bijvoorbeeld TIJDELIJKE_PRULLENBAK. Verplaats daar de te verwijderen documenten naar toe. Werk daarna gewoon verder met je pc, en als je merkt dat alles werkt zoals vanouds, dan kun je die map TIJDELIJKE_PRULLENBAK gewoon definitief weggooien.

Mocht er wél een probleem ontstaan, dan kun je de bestanden eventueel weer terugzetten, of het probleem op een andere manier oplossen.