Is er een manier om buiten het scherm geraakte applicaties weer terug te krijgen?

Ik heb op mijn pc een aantal applicaties die ineens buiten mijn beeldscherm openen. Ik kan er dus niet bij en kan ze dan ook niet naar binnen slepen. Is er een manier om daarbij te kunnen, zodat ik ze weer binnen bereik heb?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
85.1K

Het beste antwoord

- Druk op het icoon in je taakbalk zodat je weet dat het programma open staat.

Alles wat ik tussen haakjes zet is binnen het programma, en kun je dus niet zien. Dit doe je blind.

- Druk op ALT+SPATIE
(Je opent nu een scherm binnen het programma)

- Druk vervolgens twee keer op het pijltjetoets omlaag
(Je staat nu op "verplaatsen")

- Druk op ENTER

Je kunt nu met de pijltjestoetsen je programma alle kanten op verplaatsen. Probeer links en rechts en hoe het een paar seconden ingedrukt, elke keer dat je een pijltje indrukt tikt het programmascherm een stukje die kant op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ben vergeten te zeggen dat bovenstaand de methode voor Windows 7 is.

Voor Vista kun je hetzelfde bereiken door simpelweg op het icoon in je taakbalk te drukken met de rechtermuisknop en vervolgens op "verplaatsen" drukken. Nu kun je weer met de pijltjestoetsen het programma alle kanten op verplaatsen.

Toegevoegd na 2 minuten:
En weer wat vergeten!! Gaat lekker vandaag.

Zodra je op verplaatsen hebt gedrukt kun je ook je muis alle kanten op bewegen, hij staat gelocked op het programma en neemt het automatisch mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inderdaad gelukt maar 1 x de toets gelost staat het wel op die plaats maar verplaatsen blijft grijs staan en indien het verplaats geraakt moet je procedure opnieuw beginnen. Maar ben daarmee toch gered. Bedankt

Andere antwoorden (4)

Heb je een keer een 2e monitor aangesloten gehad, het je bureaublad daar op uit gebreid?
Mogelijk open deze programma zich dan op de niet aangesloten 2e monitor.

Kijk eens bij de resolutie instellingen (Windows Vista/7). Waarschijnlijk staat er onderaan ergens een mogelijkheid om je bureaublad uit te breiden naar een 2e montitor. Vink deze optie uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk van hoe ver het uit je zicht is, helpt het verbergen van de startbalk ook wel eens. Dit doe je door er met je rechtermuisknop op te klikken, naar eigenschappen te gaan, en de optie voor automatisch verbergen aan te vinken.

Als het programma openstaat hoor je hem op de startbalk terug te kunnen vinden. Rechtermuisklik hierop en kies maximaliseren of herstellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik had dit probleem ook dat kwam omdat ik de kabel naar het andere scherm er nog in had zitten maar niet gebruikte ik heb gewoon dei kabel eruit gehaald en het probleem was voor bij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
WINDOWS 10:

Ook ik liep enkele seconden geleden tegen dit probleem aan, raad pleegde deze discussie en belde mijn vriend die ICT studeert en nog wel eens het een en ander weet.

Voor windows 10 hielp voor mij het volgende:
Rechtermuis klik op je taakbalk, er verschijnen nu een aantal opties.
Zoek en klik op "vensters naast elkaar weergeven".
Als het goed is verschijnt nu de kwijt geraakte applicatie/workspace op je huidig scherm, beeldscherm 1. As simple as that. Hoop hiermee geholpen te hebben.
Plaatje bij antwoord