Kan het zijn dat 'Windows Update' steeds dezelfde update bestanden installeert?

Ik heb Windows 7 en zoals aanbevolen heb ik automatische updates gewoon aanstaan om mijn systeem automatisch 'up-to-date' te houden.

De laatste dagen krijg ik, na de installatie van die updates, Steeds het verzoek om dezelfde updates te installeren die ik al een aantal keren heb geïnstalleerd.

Nadat ik het verzoek om na het installeren de pc opnieuw op te starten, is het verzoek tot het installeren van dezelfde nieuwe updates weer aanwezig.

Het icoontje dat er nieuwe updates aanwezig zijn is dan ook continue in de werkbalk rechts onderaan aanwezig.

Precies dezelfde update bestanden heb ik dan ook al inmiddels zo'n 9 keer in mijn update lijst staan.

Ongeacht dat het veel ruimte op de harde schijf kost, is dit ook zeer vervelend.

Hoe kan ik dit probleem oplossen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
automatic updates uitzetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bij start/alle programma`s/updates in de lijst met alle beschikbare updates rechtermuisknop op de update waar het hier om gaat en vervolgens kun je daar klikken op verbergen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat heb ik ook, ik heb aangegeven dat ik de update niet meer wil hebben, ik had het na 3x al in de gaten dat er iets niet klopte.
Bij mij zijn dat
kb2572073
kb2633880
kb2518864
(ik doe het nog met XP)
zal wel een bugje zijn

Het beste antwoord

Precies hetzelfde hier. Jij hebt het 9 keer gedaan; ik was het na 5 keer al meer dan zat ;-)

Het is te verhelpen, door als de update start, aan te geven dat je geen (aanbevolen) standaard installatie wilt, maar dat je zelf wilt bepalen wat er geupdated moet worden (de 2e optie). Daar geef je dan vervolgens aan dat je niets wilt updaten, door niets aan te vinken (en eventueel dat je ook niet verder aan deze updates herinnerd wilt worden), en dan kom je uit het cirkeltje van steeds weer opnieuw beginnen met het update-proces.

Wil je zeker zijn dat de nieuwe updates wèl geinstalleerd zijn, ga dan even naar de update-site. Daar kun je komen, via START en dan "hulp en ondersteuning" of zoiets. Daar wordt gecontroleerd of je systeem up-to-date is. Als er iets mis is gegaan, dan kun je daar een update alsnog installeren, maar bij mij was dat niet nodig.

Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het zijn denk ik geen dezelfde updates! De meeste updates hebben een KB-nummer (bijv. KB 1234567). Dit zijn nummers om de updates wel te onderscheiden.

Elke update heeft dan ook een andere oplossing om Windows nog veiliger te maken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
misschien heb je hier iets aan ?
het is wel een beta ?
installeer hem en kijk daarna even onder het kopje windows update
ik weet dat windows fixit vaak hele goed werkt met windows update fouten
capthavoc