Hoe voorkom je dat Windows 7 bevriest ?

Met kerst een nieuwe laptop gegeven als vervanging van het oude beestje. Nu blijkt dat kreng elke keer als windows in de slaap modus of screen safer modus gaat compleet vast te lopen. Zelfs control + alt + delete werkt niet: Alleen het ingedrukt houden van de power knop werkt nog. Op internet zie ik dat heel veel mensen dit probleem hebben. Maar ik kan geen oplossing vinden. Iemand hier die bv in systeembeheer zit en dit probleem heeft weten op te lossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Op de meeste laptops zijn van te voren door de leverancier van die demoprogramma's geinstalleerd waar jij en ik niet om gevraagd hebben maar die wel opgestart worden.Het beste kan je die verwijderen via programma's en onderdelen zodat je die laptop zowat kaal hebt.Net Zo Goed als de versie van die Norton virusscanner in de hoop dat je daar een abonnement opneemt.Aan deze kant heb ik dat vastlopen ook gehad met een toshiba laptop waar van alles en nog wat op mee liep.De zware norton is hier vervangen door de betaalversie van avast die veel goedkoper en net zo goed is en veel lichter draait op de laptop.Daar er in deze virusscanner ook een goede firewall meedraait heb ik die van windows uitgeschakeld.(ik maak er geen hordeloopbaan van).Tevens laat je de laptop alleen de noodzakelijkste updates installeren en geen programma's van derden.Aan mijn kant heb ik de automatische updates van windows uitgeschakeld en installeer alleen programma's als die écht noodzakelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Jammer dat er een - wordt gegeven zonder uitleg.
Ik heb geen verstand van Windows 7, maar wat jij zegt klinkt allemaal volkomen logisch. Dat was bij XP al zo: Windows start van alles op en installeert ook vaak het e.e.a. waar je niet om hebt gevraagd. Dat alles uitschakelen is vaak de oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laat ze geven van die minnen maar eens onderbouwen,dat kunnen of durven ze niet.
Prima antwoord hier boven.
maar kijk ook even naar je bespaar en sluimer instellingen.