Hoe instal. je firefox op Linux opensuse 11.3? Ik heb het bestand al gedownload. Het wacht nu op install commandos, maar welke? Ik heb admin-rechten

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (2)

Open een terminal, wordt root en typ: zypper in firefox
Daarna zal FireFox geïnstalleerd worden. Je kan dit ook via yast doen, wat je zelf het prettigst vindt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan ook zonder commando's

http://software.opensuse.org/search?q=firefox&baseproject=openSUSE%3A12.1&lang=en&exclude_debug=true

www.software.opensuse.org
selecteer hier je versie en de software die je wilt hebben

vervolgens klik je op 1-click install om de software net zoals in windows te installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben nu nog verder van huis. Heb een 64bit versie met 1-click install bedaan en deze veroorzaakt nu veel conflicten. Firefox start ook niet meer op. Kan ik nog terug??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
open een terminal (bij de applications in het zoekvenster term intypen) type daar yast2 en enter.
nu opent er een grafische applicatie waar je software kan installeren en verwijderen. zoek firefox en kies daar de juiste versie om te installeren. De diverse afhankelijkheden zullen vanzelf toegevoegd worden.
onthoud goed: "google is je vriend"
kijk ook eens op diverse fora op internet.
http://forum.nedlinux.nl/index.php bijvoorbeeld.