Hoe kan ik partities verwijderen van een pc / laptop zonder geheugen verlies ?

Is hier voor gratis software te verkrijgen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoorden staan hier al. Ik zou alleen wel eerst willen weten waarom je een partitie wilt verwijderen. Meestal zijn op laptops drie partities, waarvan één onzichtbaar met daarop de recovery, en daarnaast de partitie met het OS en een partitie voor je eigen bestanden. Dat wordt niet voor niets gedaan, als windows alles op één partitie gaat zetten, heb je binnen een mum van tijd alleen nog maar fragmentatie en dus een ****trage pc.

Antwoorden (2)

geheugen is wat anders dan schijfruimte ik ga er maar van uit dat je dat bedoelt
Als je windows 7 hebt kun je via schijfbeheer de paritie die je wilt verwijderen ,... verwijderen
en de lege ruimte weer toevoegen aan je bestaande partitie of gewoon je partities formateren.
en als extra schijven aanmaken

Toegevoegd na 8 minuten:
maar let op verwijder nooit je recovery partitie !
tenzij je de dvd's die je fabrieksconfiguratie weer terug kunnen zetten. hebt gebrand
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan ook nog zijn dat hij bang is voor amnesia :P
Je kunt het beste eerst even een back-up maken van de partitie die je wilt verwijderen. Want alle gegevens zullen worden verwijderd van de partitie die jij gaat verwijderen.

1) Open Computerbeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging, Systeembeheer en vervolgens te dubbelklikken op Computerbeheer.‌
2) Klik in het linkerdeelvenster onder Opslag op Schijfbeheer.
3) Klik met de rechtermuisknop op het volume, zoals een partitie of logisch station, dat je wilt verwijderen en klik vervolgens op Volume verwijderen.
4) Klik op Ja om het volume te verwijderen.

Zie bron als je command prompt wilt gebruiken om een partitie te verwijderen.