Je kan een kopie maken van gans je harde schijf C met het programma True Image bijvoorbeeld. Wanneer je via dat programma zegt dat de backup bewaard moet worden op je externe harde schijf, zal True Image gans je C-schijf in de vorm van een image (kopie) op je externe harde schijf plaatsen. Ook je besturingssysteem zit daar mee in. Natuurlijk, want ook je besturingssysteem staat op de C-schijf! Je kan dan de kopie terugzetten naar je harde schijf door deze te selecteren van je externe harde schijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doorgaans is je besturingssysteem op C geinstalleerd, dus als je die backupt staatie op je externe schijf.

Echter dit moet je met een programma hiervoor doen, want je besturingssysteem heeft bestanden die continu in gebruik zijn, dus gewoon je bestanden overslepen is niet voldoende.

Daarnaast zijn er vaak ook meerdere schijven geconfigureerd. Als hier je programma's of persoonlijke bestanden opstaan, dan heb je nog niet veel aan je backup.

Een kopie van je map met documenten etc. brengt je dan dus al verder!

Dus eerst goed kijken wat je wilt backuppen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een backup maakt van c: staat je hele partitie er op inclusief je besturingssysteem. Als je met Windows Backup de backup hebt gemaakt, kun je die terugzetten met je Windows-DVD of van een systeemherstelschijf. Let wel dat een backup geen kopie is. Je kunt dus niet opstarten van de externe schijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Me aanluitende bij de vorige antwoorden, je kun wel opstarten van een externe HD en zelfs van een USB stick.
Wel moet je dan in de BIOS je bootsequence veranderen (is de volgorde van divices voor booten) en je OS installeren.
Zo kun je dan je hele windows op een USB stick zetten en bij een andere computer in je eigen windows ongeving werken.
Dus ja,(indien geselecteert)maar je kunt er niet van booten zonder bijzondere stappen