ik heb een 64 bit pc maar ik heb 32 bit windows, hoe update ik dat naar 64 zonder dat ik al mijn bestanen kwijt ben?

ik heb windows 7 en heb een 32 bits installatie cd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (5)

upgraden naar een 64 bit, 64 bit versie vergt meer van je pc, dus je zult minimaal 2gb geheugen moeten hebben
je kan de 64 bit versie kopen bij de betere computer zaken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zult een complete herinstallatie moeten doen. Kopieer wel eerst al je bestanden(films/mails/muziek) naar een externe hardeschijf of 2de HDD in je systeem of op DVD.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je zal alle programma's opnieuw moeten installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
U kunt zonder probleem doen,wat U wilt. Uiteraard is het nooit overbodig,om een back-up te maken/ achter de hand te houden...echter het is sinds Windows Vista niet ( meer ) persé noodzakelijk. Windows 7 maakt een speciale map aan met Windows Old ( U ziet die map dan blauw gekleurd terug op de nieuwe geïnstalleerde Windows 7 !

Hierin bewaart Windows vrijwel alles wat U in "Mijn Documenten" heeft staan. Online backuppen is uiteraard ook n perfecte optie. Bijvoorbeeld bij Microsoft zelf.Even Googlen op de term "Online backup" . Klaar.

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ga er even vanuit dat je een 32 bits windows 7 versie nu op je pc hebt en dat wilt veranderen in een 64 bits windows 7 ? klopt ?

Als je een normale windows 7 installatie set hebt
horen daar 2 dvd in te zitten een 32 bits en een 64 bits
dus met de 32 bits kun je er sowieso geen 64 bits versie opzetten.

Bovendien als je nu een 32 bits versie er op hebt staan en geactiveerd
kun je dat serie nummer niet meer gebruiken voor een 64 bits versie
je zult dus een 64 bits installatie dvd met een nieuw serie nummer moeten kopen.
en een clean install doen, er valt niet te upgraden
tussen 32 bits en 64 bits.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na 3maanden kan je meestal dezelfde key heractiveren ;)
capthavoc
12 jaar geleden
ja wellicht wel maar toch niet tussen een 64 bits en 32 bits ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel hoor. De Productkey is niet meer afhankelijk van de taal en architectuur. Het enige wat moet kloppen is de Editie. ( Home premium/ Professional/ Ultimate, etc). De productkey wordt nu gebruikt op de 32 bits installatie. Omdat er geen upgrade tussen de verschillende architecturen uitgevoerd kan worden, is een clean installation nodig. De 32 bits installatie wordt dus verwijderd/ ongedaan gemaakt. En daarvoor in de plaats komt de 64 bits versie. Er zijn dus geen 2 installaties met deze productkey tegelijkertijd actief.
capthavoc
12 jaar geleden
ok dat editie gedoe wist ik niet weer wat geleerd thnx
Wat bedoel je met een 64bit-pc ?
Misschien handig om even je hardware info te posten ?