Is zoutwater effectief tegen jeugdpuisten?

Sommige beweren dat zoutwater deppen met een watje op het gezicht de puisten doet uitdrogen en laat verdwijnen. Heeft iemand hier ervaring bij?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
6.8K

Antwoorden (2)

Nee. Er is geen enkel onderzoek te vinden waarin aangetoond wordt dat zeewater acne verbetert. Wel verstoort zeewater bij langdurige blootstelling de barrièrefunctie van de huid, waardoor deze uitdroogt. Uitdroging zal ten gevolge van een verhoogde talgproductie uiteindelijk de acne verergeren.
Amadea
7 jaar geleden
Combinatie van zout water (zee/strand) en zon en wind helpt wel!

Als je veel last hebt van acné , jeugdpuistjes , dan is het verstandig om vaak buiten te zijn en om (voor meisjes) niet je huid vol te plempen met dagcrême of nacht- maar zonder rommel je huid aan het licht bloot te stellen.

Wat je vraagt over zoutwater, nou nee hoor, wat je beter kunt doen is dit combineren met zonlicht en de wind , die helpen allemaal, tegelijkertijd.

Zout is goed en met de krachtige zon droogt de huid uit en zorgt dit dat de puistjes dus vervagen en verdwijnen,

Vakantie aan zee, heeft meer voordelen!