Ik heb enorme jeuk aan enkels in winter? Cremes helpen niet, hoe zou het komen en wat kan ik ertegen doen?

In de winter/herfst krijg ik enorme jeuk aan mijn onderbenen, vooral mijn enkels. Ik krab het dan helemaal kapot, maar het BLIJFT jeuken. Al verschillende cremes en poedertjes gebruikt, maar niks helpt... Kan iemand mij vertellen wat dit is of wat ik er tegen kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb als het gaat vriezen ook ontzettende jeuk aan mijn onderbenen, vooral mijn wreef, schenen en kuiten.. Droge huid zeggen ze.. Ben benieuwd wat voor antwoorden je krijgt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het kan ook liggen aan dat je van koud naar warm gaat dat heb ik ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb er ook last van en afgelopen winter van alles geprobeerd,dure cremes .het enige wat mij geholpen heeft is gewone zinkzalf,extra sterk,tegen luierirritatie bij babies.Er zit zink en vitamine e in.Heb je dat al geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de reacties!
Ik zal eens kijken voor zinkzalf, ben benieuwd.
Droge huid kan kloppen, maar als ik er vochtinbrengende cremes opsmeer, jeukt het alleen maar meer...
Maar toch bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook vochtinbrengende cremes geprobeerd,en duur.De baby zinkzalf is goedkoop en effectief,bij mij tenminste.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik heb dat ook altijd. vooral 's-avonds als ik net in bed lig.
bodylotion helpt niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook jaren gehad tot ik toevallig in de wibra folder slakkencreme zag staan. €4 per pot. Het spul ziet er behoorlijk chemisch uit en heeft een sterke parfumgeur. (Daarom dacht ik dat het nooit zou helpen) maar na een week was de jeuk 100% WEG! Na een maand werden de littekens ook stukken minder!

Antwoorden (6)

het is heel goed mogelijk dat je huid te droog is, dat veroorzaakt jeuk en als je cremes en poedertjes gebruikt, terwijl je niet weet wat je hebt, zal het ook niet helpen.

het beste kan je naar je huisarts gaan, deze zal bekijken wat voor behandeling nodig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je sokken (:
Mocht je in de winter hoge sokken dragen en de rest van de tijd niet? Dan zal het zal wel zijn, ik krijg ook wat jeuk met hoge sokken maar niet zoveel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb exact het zelfde, ik ga in ieder geval eens andere douchegel en wasmiddel voor mijn kleding (direct contact, sokken dus) uitproberen. Mischien kun je niet tegen een bepaalde stof (wol e.d) van je sokken of schoenen, zodra het gaat broeien word het er vast niet beter op.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb dat ook maar dan onder mijn knie holtes en ik weet ook niet wat ik er mee aan moet ik kan moeilijk een korte broek aan doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt al van alles geprobeerd dus naar de dokter en evt. huidarts lijkt me verstandig. Verder een vette zalf zonder allerlei poespas.(glycerine) Hoe droger hoe meer jeuk. En op je handen zitten als het jeukt. Want van krabben wordt de jeuk niet minder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt dan last van een droge huid, wat mij goed helpt is HDH (helpt droge huid), verkrijgbaar bij de (DA) drogisterij.