Door blauwe nagellak heb ik nu verkleurde (gele) nagels; gaat dat vanzelf weg?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb ik ook gehad.
Als je dan een tijdje geen nagellak opdoet gaat de verkleuring weer weg.
Ik doe nu eerst transparante nagellak op en dan pas een kleurtje.
Ik gebruikte trouwens ook veel donkere kleuren:metallic blauw en zwart,dan is het nog erger.

Het beste antwoord

Ja, dat groeit eruit! Om het de volgende keer te verkomen zou ik doorzichtige nagellak onder de gekleurde nagellak te doen. Dit biedt een laagje bescherming voor de nagel en kan de kleur niet in de nagel trekken.
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit slijt uiteindelijk vanzelf weer, of het groeit eruit.
Wil je het snel weghebben, dan kun je je nagels weken (ong. 5 minuten) in een badje warm water met een scheut citroensap. Dit ontkleurt je nagels.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wil je dit trouwens de volgende keer voorkomen, dan kun je je nagels het beste eerst lakken met een kleurloze nagellak. Ook is het goed om de nagellak niet te lang te laten zitten, omdat je nagels hierdoor zuurstofgebrek krijgen en dit bijdraagt aan de verkleuring.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja hoor, op zijn ergst moet je wachten tot het er groeit.

Als het een beetje mee zit, is het er na een paar keer douchen af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
*wachten tot het er af groeit.
Als het inderdaad van je nagellak komt (zeer aannemelijk) gaat het vanzelf weer weg. Je kunt dit voorkomen door een blanke basislak onder je kleurtje te doen. Als het bruinig wordt kan het ook een schimmeltje zijn en dan ben je verder van huis. Dat gaat niet vanzelf weg.