Hoe kan ik mijn kamer rustiger krijgen?

Ik merk van mezelf dat als mijn kamer druk is, ik zelf veel onrustiger ben. Ik heb er express al niet veel dingen staan, heb wel erg druk behang, maar dat kan ik nu eerst niet vervangen, daar hoef ik voorlopig niet mee aan te komen bij mijn ouders, maar heb daarom niet teveel aan de muren gehangen qua schilderijen en posters. heb wel een vrij kleine kamer, dus de meubels anders neerzetten lukt ook niet echt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4K

Het beste antwoord

Zet of leg de dingen recht neer, dus niet schuin of in een rommelig hoopje, als je een hoopje hebt doe het dan in een doosje en zet dat recht neer. Je beeldscherm zet dat recht voor je neus, je stoel er recht voor. Werk dus maar twee richtingen op, rechtdoor en overdwars.

Zorg dat er voldoende ruimte om je heen is, ga niet tegen of dicht bij een muur of kast zitten, we hebben wat vrije ruimte om ons heen nodig.

Een bekende Feng Shui methode, niet met je rug naar een deur of raam, of ergens waar iets kan gebeuren gaan zitten.

Probeer de ruimte je eigen te maken, misschien een beetje zweverig, maar ga een kwartier op een andere plek waar je gebruikelijk zit in de ruimte zitten of staan (liggen) en ervaar de ruimte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

dan zou ik voor het verven van het behang gaan en wil dit niet, dan zou ik zelf sparen voor nieuw rustig behang en dit erop plakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien helpt het als je in ieder geval wit beddengoed neemt. dat is een rustige kleur.,
13 jaar geleden
Gooi alles er uit dat je niet echt nodig hebt. Echt alles. Maak het donker in je kamer. Gebruik een kaarsje om je kamer te verlichten, dan zie je alles niet zo. Als het mag, schilder dan alles wit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat helpt inderdaad !
+
effen(wit- creme) grand foullards over de bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het behang goed vast zit, is elk behang te sausen met goedkope latex. Omdat het een kleine kamer zou je het best kunnen kiezen voor een zachte rustige kleur. Of wit, als je daar van houdt. Latex koop je bij elke bouwmarkt of bij de Hema bv. Als je witte latex koopt kun je met een tube de verf op de gewenste kleur brengen of je kiest een standaard kleur, maar dan heb je wat minder keus.
Het fijne van muren sausen is, dat je in een middag 1 of 2 wanden kunt doen. Meubels opzij, kranten o.i.d. op de grond en je kunt beginnen. Meubels terug en klaar. Latex is snel droog; als je nu donker behang hebt en je koopt goedkope latex zou het kunnen dat het in 1 keer niet dekt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voeg rustige kleuren toe, zoals donkergoen. Zet wat leuke plantjes op de vensterbank. Hang posters aan de muur met afbeeldingen waar jij je prettig bij voelt. Je kan ook nog een goudvis nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
behalve die effen muren (als je er een latexje op mag doen) zou ik zeggen, lekker luchtje en hele rustige muziek op de achtergrond. + ergen één item (aan de muur of op een tafeltje) dat je heel mooi vind en waar je graag naar kijkt. Voel je je onrustig of is er toevallig veel troep kijk je even daarnaar en dan zie je de rest niet meer
amigo
13 jaar geleden
In ziekenhuizen kiezen ze ervoor om zo,n apparte effen groene kleur op de muren te smeren.Mensen kijken daarna en op de een of andere manier worden ze daar rustiger van. Misschien dat je iets van een plaat in ongeveer die kleur kunt aan schaffen , en die op de plek bevestigen tegenover de plek waar je je het meest bevind in je kamer ( mocht je veel op je bed zitten , plaats m dan aan de muur tegen over je bed. En wat misschien ook wel wil helpen dat is aroma therapie met een lavendel geur. Je koopt een keramisch potje met boven in een kelkje waar water in kan en onderin kun je een waxinelichtje neer zetten, je koopt dan eterische olie in de geur lavendel en vult de kelk met water en die druppels olie, vervolgens steek je t kaarsje aan en zet die onder in het potje en door de hitte van het vlammetje verdampen het water en de lavendel olie en vult je kamer zich met een hele lekkere geur waar je rustig van wordt. Overigens heb je de eterische oliën ook in andere geuren te koop voor een beetje variatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rust in een kamer heeft te maken met evenwicht. ik weet natuurlijk niet of je de toelating krijgt van je ouders om het drukke behang te overschilderen... dat is meteen een drastische methode. in het andere geval moet je eens de kleuren van je behang analyseren en opzoeken op een kleurencirkel. de tegenoverstaande kleur op die cirkel is de complementaire kleur. Als je een kleur combineert met zijn complementaire kleur, krijg je evenwicht. het "drukke" verdwijnt dan.
mocht het echt heel druk zijn en je mag niet schilderen, dan kan je van dat supergoedkoop baalkatoen kopen en er met duimspijkers aan je muur bevestigen.
het zou misschien beter geweest zijn mocht je slechts één muur in dat drukke behang gezet hebben, maar op die manier kan je ook al het één en ander oplossen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met kleur kan je heel veel doen. Kleuren hebben als het ware een gevoelstemperatuur. Een kamer geverfd in warme kleuren als oranje, rood, geel of roodbruin zal een tikkeltje warmer aanvoelen dan een kamer in koude kleuren als blauw, groen of paars. Ligt de te verven kamer op het noorden of het oosten, dan ga je best voor warme kleuren, zodat de kamer minder kil en donker wordt. In een kamer op het westen kan je zowel voor koude als warme kleuren kiezen.

Blauw, groen, paars en de tussenliggende kleuren worden ervaren als koele kleuren. Deze ervaring komt doordat de kleuren landschapsbeelden oproepen. Denk aan de zee of een weide. Wanneer we ons in een ruimte met deze kleuren bevinden geven ze een gevoel van vrede, kalmte en ontspanning.

Houd ook rekening met de functie van de ruimte. In de slaapkamer kies je voor rustgevende, evenwichtige tinten als groen, bruin of blauw terwijl je in een werkruimte kan experimenteren met een opgewekte, inspirerende kleur als rood, oranje of turkoois.

De gevoelstemperatuur van een kleur heeft ten slotte ook invloed op het ruimtegevoel. Een kamer die helemaal in dezelfde, koele kleur is geverfd geeft rust en ruimte.

Meer tips: http://www.interieurdesigner.be/interieurtips/verf-kleuren/kleurkeuze-ruimtelijk-effect.html