wat kan ik doen tegen een brommende lamp .. als ik mn kamer binnen kom en ik doe de boven lamp aan bromt deze 2 tot 3 minuten

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
5.3K

Het beste antwoord

Als de lamp je stoort als je naar bed gaat, dan doe je hem 2 tot 3 minuten eerder aan?
Als je dan in bed ligt heb je er misschien geen last meer van.
Het is eigenlijk wel raar dat je lamp bromt eerlijk gezegt. Misschien moet je er even naar kijken.

Succes met je lamp:$!

hihihi x.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Vervangen. Gloeilampen doen dit soms als ze bijna op zijn. Hij is dus toch bijna aan vervanging toe. Kun je er meteen een spaarlampje indraaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het een zwakstroomlamp is of een tl, dan zit daar een transformator in. Deze kan gaan brommen als hij ouder wordt. Het beste is dan vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk transformator vervangen maar of die kosten opwegen tegen het bromtoontje ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal waarschijnlijk een halogeenlamp zijn en wat je hoort is de transformator die 220 volt omzet in 12 volt. Je kunt de tranformator vervangen, helaas zonder garantie op succes. Goedkopere methode is om de transformator in de lamp los te schroeven en weer vast te zetten met rubber ringetjes tussen de schroeven. Dat dempt het gebrom. Zit de trafo niet vastgeschroefd, dan kun je stukjes rubber of piepschuim tussen de trafo en lamp stoppen, zodat de brom niet wordt overgebracht op de lamp. De trafo stopt niet met brommen maar je hoort het dan minder omdat de brom niet op de lamp zelf wordt overgedragen.
paulus811
13 jaar geleden
Ik weet niet of het een lamp met een dimmer is, deze kunnen soms ook een irritant brom- of pieptoontje veroorzaken. Vervangen lijkt mij de enige oplossing.