borg of sleutelgeld, dat betaal je meestal als je gaat huren. Maar mag men daarnaast ook nog voorhuur vragen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Tuurlijk mag je dat vragen. Het is aan de huurder om hier mee akkoord te gaan of op zoek te gaan naar een andere huurder.

(het heeft overigens niet heel veel zin om de vraag twee keer te stellen)

Toegevoegd na 1 minuut:
je zou eens aan de verhuurder moeten vragen waar de voorhuur precies voor is (reservatiekosten???)
Er worden vaker bepaalde kosten in rekening gebracht waar eigenlijk best over onderhandeld kan worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoel je dat je een maand vooruit betaald?
Dat heb ik destijds met mijn studentenwoning ook moeten doen. Die wordt dan weer verrekend met de laatste maand dat je er woont.
Dus ja, dat mag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dit doet de verhuurder als soort garantie dat je ook daadwerkelijk de woning huurt en hij hem niet voor niets vasthoudt voor iemand die geïnteresseerd is om hem te huren. Je kunt het zien als een soort 'handgeld'. Mocht de huurder ineens vertrokken zijn zonder huur te hebben betaald, kan hij het hiermee compenseren.
amc