In de zomer hebben wij s'avonds vaak last van wespen binnen in huis en ze zijn nog groot ook.

Ze komen met 2 tegelijk. We hebben geen wespennest en wonen 4 hoog. Ineens waren ze er.
We hebben 3 katten rondlopen en die willen er nog weleens achteraan rennen, wat natuurlijk niet zo'n goed idee is.
Iemand tips voor ons?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Andere antwoorden (3)

Even iedereen de kamer uit en even spuiten met een goede insecten spray.
Schaaltjes neerzetten met een beetje water, stukjes citroen en een stuk of 6 kruidnagelen in de citroen, daar hebben wespen een hekel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Raam of deurhorren gebruiken of zg vliegengordijnen.
(lamellen)
Zoetwaren en dranken afdekken.
Bij gebruik van blikjes frisdranken rietjes gebruiken ter voorkoming dat u een bij of wesp opdrinkt.

Eenmalig een goede insectenspray gebruiken is een optie.
(etenswaren en dranken afdekken)

Diervriendelijke optie is om een raam of deur open te zetten om ze de gelegenheid te geven om naar buiten te vliegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat de zomer op zijn einde loopt gaan de wespen nu binnen op zoek naar zoetigheid.
maak een wespenval buiten bij je balkon
de wespen komen niet meer binnen
want je hebt ook katten het gebruik van sprayen ed kan ook schade aan je huisdieren toebrengen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Controleer spouwmuren en plafonds.
De wespen hebben een nestje gebouwd ergens in je huis.