Hoe komt het dat kinderen van een jaar of 2 niks voelen als ze schrikdraad aanraken?

Heb het al een paar keer meegemaakt dat een kleine dreumes schrikdraad vastpakte of er tegenaan liep en helemaal niks voelde, terwijl ik een gigantisch schok krijg te verduren....

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op wat voor schoenen stond ie?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen rubberen laarzen, gewone leren schoentjes...ik snap er niks van, vandaar deze vraag

Antwoorden (5)

Misschien hadden de kinderen een soort schoentjes of laarsjes die de stroom niet of minder geleiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schrokdraad gaat over het algemeen in stroomstootjes, kan het niet zijn dat op het moment dat de dreumes het schrikdraad vast pakte er geen stroomstootje langs komt. En toen jij dat probeerde toevallig net wel.
13 jaar geleden
Veel schoentjes hebben tegenwoordig rubberen zolen, ik denk dat dat het is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij onze ezels en paarden lopen (helaas) regelmatig kleintjes tegen t schrikdraad op, of ze pakken het vast met hun handje (terwijl iedereen pasooooop! gilt) en ze krijgen vrijwel altijd een schok. volgens mij voelen ze schrikdraad dus net zo goed als wij. maar ze kunnen ook geluk hebben, door inderdaad bovengenoemde dingen ; rubberen zolen onder je schoenen of bij lage stroom net nadat t schokje is langs geweest vastpakken. (of wat ook kan, als ze ondertussen jou vasthouden. dan zijn ze alleen de geleider van de stroom en krijg jij de schok zonder het draad aan te hoeven raken)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat ze toevallig precies tussen 2 pulsen in de draad vastpakten.