Wordt de grasmat in een voetbalstadion ook wel eens gemaaid?

ik vroeg het mij gewoon af:)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Jazekers en sommige clubs hebben een creatieve oplossing!

Toegevoegd na 11 minuten:
Kleine uitzonderingen in de eredivisie: de terreinknechten van Heracles en Excelsior hebben het een stuk rustiger dan hun collega's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja, minimaal 1 x per week en soms vaker. Het gras groeit gewoon dus maaien moet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat word gewoon gemaaid,
ik heb het al een paar keer op tv gezien dat ze dat doen.
13 jaar geleden
ja, dat wordt zeker gemaaid. In de grootste groeiperiode wel 3 keer per week. steeds een klein beetje bijmaaien bevordert namelijk de groei.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ja natuurlijk. Dat gras groeit ook! Bijna iedere club heeft wel iemand in dienst die voor het gras zorgt. Dit noemt men een "groundsman". Zo is ooit de groundsman van de Engelse club Arsenal weggekocht door Real Madrid, omdat hij wordt gezien als de beste van Europa!

In de link vind je een interview met de "grasverzorger" van de Kuip!