Een vriend van mij leegt altijd zijn asbak in het toilet, niet hele volle, maar dan nog, kan dat geen kwaad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
6.1K
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik zou zeggen: ja, dat kan enorm veel kwaad. Het kan extreem schadelijk zijn, niet alleen voor hemzelf, maar ook voor zijn omgeving. Deze gewoonte betekent namelijk naar alle waarschijnlijkheid dat hij rookt. We weten allemaal hoe enorm slecht dat voor je is. De gevolgen van deze gewoonte voor toilet en riolering vallen daarbij volstrekt in het niet.

Antwoorden (4)

Hij kan verstopt raken. En verder zijn de waterzuiveringsbedrijven er niet gelukkig mee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die vriend belast in elk geval wel onnodig de zuiveringscentrale, die het rioolwater weer moet zien schoon te krijgen.

Als je bent aangesloten op een normaal riolaalsysteem zul je er niet zo snel een verstopping door krijgen. Zit je aangesloten op een milieuvriendelijk systeem, waarbij de buizen kleiner in doorsnee zijn, om zo minder spoelwater nodig te hoeven gebruiken, dan kan het wel tot een verstopping leiden bij het verzamelpunt in de straat.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dit is pure waterverspilling.
Een asbak gewoon in de prullenbak legen,is veel voordeliger.
Het toilet kan het wel aan,maar de waterzuiverings installatie moet als het filtersigaretten zijn deze er allemaal weer uitfilteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap wel dat het voordelen heeft. Ten eerste voorkom je brandgevaar en ten tweede stinkt de vuilnisbak niet. Maar je hebt wel gelijk.
Ivana
13 jaar geleden
Straks heeft de brandweer nog veel meer water nodig...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij legen een asbak de volgende ochtend. Dan heb je ook geen brandgevaar meer
Je wc kan er zeker van verstopt geraken , en het papier van de filter kan blijven plakken op de bodem of in de buis. Op werk gooie sommige hun peuken er in en meestal blijft die ook drijven! Gewoon zeggen tegen je vriend dat hij het in de vuilbak moet gooien is even veel moeie als het in de wc te gooien ofwel leeg jij de asbak regelmatig.