sinds een paar weken heb ik last van vliegen in huis

nooit had ik last van vliegen, ik heb een hor voor de ramen en wij hebben binnenshuiskatten. ik zorg dat de kattebakken altijd schoon zijn.

Toegevoegd na 24 minuten:
waar komen ze vandaan en hoe kom ik ervan af zonder een vliegenmepper te gebruiken.

13 jaar geleden
in: Wonen
4K
zondag
13 jaar geleden
Wat is je vraag?

Het beste antwoord

Het is inderdaad een echt vliegenjaar, ik heb ze hier ook al met dozijnen tegelijk gehad.

Hoe ik ervan af ben gekomen: voor het eerst in mijn leven heb ik gegrepen naar traditionele vliegenvangers, van die lange kleefstrips. Normaal ben ik er niet zo'n voorstander van, maar nu moest ik kiezen: de vliegen of mijn huisdieren (cavia's kunnen ziek worden van de vliegen). Dan vind ik de huisdieren toch nét belangrijker.

In een week tijd heb ik ze bijna allemaal weggevangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Misschien heb je sinds een paar weken iets in je huis liggen dat vliegen aantrekt waarvan je zelf niet weet dat het vliegen aantrekt. Ga naar de plek waar je de meeste vliegen ziet en zoek daar rond. Dan vind je de oorzaak wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vermoed dat het, om welke reden dan ook, een goed vliegenjaar is.
ook hier veel vliegen de laatste weken, zonder echt een aanwijsbare oorzaak.
mijn katten vinden het trouwens geweldig, en maken er korte metten mee :)
Rieneke1
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
Haha, mijn zoontje van 14 maanden probeert ze ook steeds te pakken, prachtig om te zien hihi :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die van mij is te lui/kieskeurig. Van een laserlichtje wordt ze enthousiast, van motten wordt ze wild, maar tientallen vliegen? Saaaaai...
Rieneke1
13 jaar geleden
het zijn hier ook voornamelijk de jongsten hoor, die wild worden :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker weten dat het een goed vliegenjaar is :-(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@suzyQ: je baby of je kat te lui? ;-)
@rebecca: als je niet oplet eet de kleine ze gewoon op hoor!
Een bakje met water en wat hele kruidnagels, gegarandeerd geen vliegen meer in huis! Staat bij mij beneden op de keuken tafel en het hele huis is vrij van vliegen.
Wat ook nog helpt is het volgende:
Een pot basilicum in de vensterbank houdt vliegen uit de keuken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rebecca
13 jaar geleden
Goeie tip, ga ik eens proberen
joke52
13 jaar geleden
ik ook, ben benieuwt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ga ik zeker proberen in de mobilhome want op sommige staanplaatsen zitten veel vliegen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ging vandaag kruidnagels kopen, stonden de kruidnagels al op de toonbank met een briefje erbij: "tegen wespen en vliegen"
volgens de winkelierster moet je het water eerst koken en heet opgieten.
Het is gewoon een verschrikkelijk vliegenjaar. En een paar uur op het terras weet je ook waarom : er zijn bijna geen wespen ! En vorig jaar ook al niet. Ze ZIJN er wel, maar als je het vergelijkt met andere jaren, en vooral met een jaar of vijf, zes geleden, is er bij wijze van spreken geen wesp te bekennen. Toen ving je ze met tientallen per uur vanaf je luie stoel.

En wespen zijn de nummer één vliegenkillers. Zonder wespen dus meer vliegen. Daarnaast is het extreem heet weer, zodat de inhoud van kliko's en composthopen in no time verrot (plus alle eten dat op straat geworpen wordt) en de maden zich in mum van tijd tot vlieg kunnen ontwikkelen (Hoe warmer hoe sneller, namelijk).

Tel die twee bij elkaar op , en het ziet zwart van de vliegen. En DAT is dit jaar dus weer eens heel erg goed te merken. (Het alternatief is veel wespen, dus tja, het is ook nooit goed of het deugt niet, zullen we maar zeggen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal bij zo een plotselinge plaag ligt er ergens een lijkje te ontbinden , het kan een hele klus zijn om het te vinden want zoals ik begrijp heb je katten en die kunnen hun `buit`verstopt hebben ......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je echt een vliegeninvasie hebt zou ik toch eens gaan zoeken.
Heb het zelf met een muis gehad die waarschijnlijk al een tijdje achter een kast heeft liggen ontbinden.
Rook als dagen een vreemd geurtje en inderdaad heel wat vliegen in huis.
Krijg er nog de rillingen van.
Ik had toen nog geen kat, maar waarschijnlijk het beestje geplet met een la van een grote kast dichtgooien.

Als je overal horren hebt moeten ze toch van binnen ergens komen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Oja hoe kom je er af zonder vliegenmepper!

Zón hars rolletje die je ophangt waar ze aan vast plakken.
Of een elektrische insectendoder, dan heb je gelijk geen last van muggen of andere vliegende insecten meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kruidnagels in een citroen steken helpt wel om ze buiten te houden
maar...
bij ons is er tussen het plafond/dak iets dood gegaan gevolg...wurmpjes die zomaar vanuit de inbouwspotjes naar beneden vielen die werden poppen en nu dus vieze bromvliegen...
ik heb overigens zo'n elektrische vliegenmepper...een verdwaalde wesp kan ie ook goed hebben ;)

Toegevoegd na 5 minuten:
onze zoon heeft zo'n horeca"lamp"( blauw licht) aangeschaft waar ze op een of andere manier naar toe gelokt worden en vervolgens hoor je geknetter en weg is het vliegje
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier was het ook zo ! Wat wij hebben gedaan is zo een roller an het plafon hangen het plakt en is vies maar na 2 dagen waren we er vanaf! Ik heb liever 2 dagen zo iets in huis dan vliegen overal! Voor de rest duren ramen niet openlaten of wel een vliegeraam zetten. Een blauwe lamp kan ook helpen.

Toegevoegd na 59 seconden:
duren = deuren