Waarom wil de trekker van een kapotte rits alleen nog maar naar boven en niet meer naar beneden?

Ik zie dat van een mooi jack van mijn man de rits kapot is. Niet dat er ook maar iets aan de hele rits te zien is. De tandjes zijn in orde maar de trekker gaat alleen nog maar naar boven. Het jack is open; de andere helft van de rits zit er niet in en kan er ook niet in want de trekker zit al 10 cm vanaf de onderkant. Kan dit nog gemaakt worden?

13 jaar geleden
in: Wonen
5.6K
Rieneke1
13 jaar geleden
helpt het niet als je een kaars flink over de rits haalt?

Het beste antwoord

Wat je zou kunnen doen is het volgende:

Leg de jas plat op tafel. Trek de rits nog iets omhoog. Vervolgens druk je met je ene had het onderste deel van de rits goed tegenelkaar en trek je met je andere hand de rits weer heel zachtjes omlaag. Iedere keer een beetje.

Als alle tandjes er nog aan zitten, moet het lukken.

Controleer ook of de 'trekker' van de rits nog goed is. Er moet zo'n palletje aanzitten die de rits samendrukt als het ware.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Soms hapert een rits al als een van de tandjes een minieme beschadiging heeft.
Als de andere tips niet helpen, kun je er in een goede stomerij altijd nog een andere rits in laten zetten, dat kost je wel wat maar altijd minder dan een nieuw jack (zeker als het nog zo'n mooi jack is).