Hoe krijg ik grotere druiven?

Ik heb weleens vernomen dat je ergens wat moet snoeien om de druiven groter te krijgen.
Maar wanneer moet ik snoeien? Moet ik dan lange takken wegsnoeien of juist (beginnende) druiventrossen?
Nu heb ik al vele trossen met groene mini-druiven.
(het worden blauwe druiven)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Het beste antwoord

Lange takken knip ik weg dat doe ik nu al en van trossen knip ik ongeveer een derde van de onderkant af.
Niet al het blad rond een druiventrosje wegknippen want ze kunnen ook verdrogen van de zon...
Verder geef ik eens per week de druivenstruik gewone kamerplantenvoeding.Ik doe in de gieter twee dopjes voeding,water erbij tot de gieter vol is en rond de stam gieten.
Je kunt nu al regelmatig de takken wegknippen,waar geen of hele kleine trosjes aan hangen.
Eigenlijk ben ik gemiddeld 2x per week met de druif bezig,takken wegknippen en een gedeelte van trosjes...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Mijn moeder heeft veel druiven in de tuin en zij snoeit altijd de bladeren rondom de trossen. Dat kan vanaf dat er trosjes ontstaan. Zo krijgen ze volgens haar meer zon en kunnen ze beter rijpen.

Voor tips over het snoeien van druiven zie link:
http://www.tuin-serre.nl/druiven-snoeien.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Druiven moet je uitdunnen door als ze nog klein zijn ze te krenten, zo noemen ze dat.
Dan krijgt de rest van de tros meer ruimte en worden de druiven groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811
13 jaar geleden
dit is het juiste antwoord. De rest van de tros krijgt niet alleen meer ruimte maar ook meer voeding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
paulus811 n jelle, bedankt.
Ik heb ooit eens van een hovenier gehoord, dat ie de druiven tussen 4 en 6 uur 's ochtends stuk voor stuk masseert, maar ik kan niet voor de waarheid instaan. Verder schijnt het snoeien van vooral uitlopers ook te helpen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Néééé......Gekkie!
Ik had een tijd geleden goede antwoorden op dezelfde vraag.