Hoe krijg ik de ventilatie roosters weer open en dicht.

De roostertjes boven de ramen zitten vast. Hoe krijg ik ze weer open. Waarschijnlijk komt het door vuil. Heb geprobeerd met stofzuiger en een sopje maar hij blijft vast zitten. Wie heeft tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
21.6K

Antwoorden (8)

een heet sopje maken van biotex
dat lost t vuil op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plantenspuit met een sterke ontvetter en heet water vullen; een zo sterk mogelijke straal erop richten, op de hoekjes en de kantjes. Even wachten...... geen pizza maar het ding vliegt los. (hoop ik)
De plantenspuit is daarna niet meer zo geschikt voor zijn eigenlijke doel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het schijnt dat je met cola alles los krijgt, ook dat wat verroest is.

Dus misschien coca cola in je plantenspuit of
op een spons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja zeg, wel schoonmaken en naspoelen natuurlijk!
Wat je vast kan draaien , kan je ook los draaien, dus draai het rooster los en haal het er af, bijna altijd is het oud vastgekoekt vuil en vet, dus kan je nu de roosters in een heet sopje leggen en schoon maken.
Daar in de hoogte schoon maken is niet te doen, dan krijg je een zooitje en loopt alles langs de muur naar beneden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da's nu pech, maar als ze in je raam zitten kan je wel makkelijker knoeien.
Spray er wat kruipolie of siliconenspray op en laat het goed intrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt er ook een wat kruipolie WD40 erop spuiten. Dan is het weliswaar niet schoon maar hij gaat misschien wel weer open en dicht. Mocht je het rooster los kunnen maken dan een nacht in een sopje met ontvetter of bleekmiddel laten weken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Demonteren, goed schoonmaken en afdrogen en ze zijn weer als nieuw. Dit minimaal één maal per jaar doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk zit er zand en troep tussen. Als je een stoomreiniger hebt, kun je het daarmee proberen, is minder geklieder dan een sopje.

Voortaan regelmatig open en dicht doen én schoonmaken ;)