het temperatuurlampje van mijn koelkast blijft maar knipperen, hij kan niet op temperatuur komen. Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
35.7K

Antwoorden (4)

dat deze gerepareerd of vervangen moet worden.

Onderneem actie om er een monteur bij te halen en laat je adviseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is hij lek bij de deur, of kan hij niet meer goed genoeg koelen (koud worden). Misschien is wel het lampje niet meer goed.
Welke temperatuur heeft je koelkast? Ik zou niet zoveel waarde hechten aan een 'lampje'.
In mijn optiek is meten is weten. Dus ga die kast eens temperen. 37graden is een veel te hoge koorts. Dan is hij overleden.

Toegevoegd na 17 minuten:
De thermostaat kan ook stuk zijn.

Maar als hij ziek is dan moet er een dokter komen, of een eervolle begravenis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Gooi er even een thermometer in en kijk welke temperatuur deze aangeeft.
Voel even achter aan de compressor of deze blijft lopen.
Op een gegeven moment moet deze afslaan,en dat kun je voelen.
Pas wel op deze kan erg heet worden.
Het kan ook zijn dat je de koelkast in een keer helemaal volgepakt hebt met warme spullen,en dan doet hij er ook een tijdje over.
Mocht echter na uren lopen de temperatuur niet omlaag gaan,dat is een teken dat het gas wat erin zit niet voldoende druk heeft.
Verdwenen door een kleine lekkage,in de loop der jaren.
Hier kun je helaas niks aan doen,want bijvullen en het lek dichten is bijna net zo duur als een nieuwe.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk eens eerst of de koelkast wel genoeg ruimte heeft aan de achterkant en dat de motor de warmte wel genoeg kwijt kan .
Zet de koelkast 1 a2 graden hoger en kijk dan als het probleem dan verholpen is . zo ja . dan kan de koelkast de hoge temperaturen niet aan die er nu zijn .
En het kan ook nog zijn dat het lampje een beetje los zit en geen goed contact meer maakt .
Nog niets verbeterd dan wordt het eens tijd voor een monteur of een andere koelkast .