Wat is er te bedenken om tijd te winnen?

Dus zaken die tijd kosten (bijvoorbeeld de was) slimmer, dus sneller te kunnen doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (9)

licht er aan wat je bedoeld de was sneller in en uit de was machine stoppen of de was eerder tot je beschikking hebben ,snel nodig doe ik in de wasbak duurd 5 min dan in de droger ,overige in de wasmachine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet meer strijken behalve wat echt kreukeld. (overhemden).
vaatmachine kopen. rommel gelijk opruimen. dan blijft ook netjes. wasmachine een programma korter laten draaien. ipv water op het gas koken eerst water in de waterkoker gooien en dan in de pan. Dat is sneller. etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles wat ik me kan bedenken is , zo effectief mogelijk werken ! Bijv. alles wat met de was te maken heeft ( middelen ) zo overzichtig mogelijk neerzetten ( alles binnen handbereik ) De tijd die nodig is voor de was schoon te krijgen tot een minimum beperken ! Tot een goed resultaat komen met zo weinig mogelijk handelingen te verrichten spaart altijd tijd .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Specifiek voor de was:
- zorg dat de was al gesorteerd is, dus met meerdere wasmanden werken. Dan hoef je het niet uit te zoeken.
- zorg dat de sokken bij elkaar blijven (daar zijn clipjes voor te koop zodat ze in de was ook als paar bij elkaar blijven).

- In het algemeen: zorg ervoor dat je niet hoeft te wachten op een apparaat. Alle wachttijd kan je beter gebruiken.
- Probeer meerdere apparaten tegelijk te laten draaien opdat je achter de acties hebt van het bedienen van het ene en het andere apparaat.
- Loop niet nodeloos heen en weer, maar overdrijf dit ook weer niet. Want opruimen kan je het beste in een keer afmaken, ook als dat betekent dat je een keer extra naar een andere kamer moet lopen om iets weg te brengen.
- Probeer zoveel mogelijk zaken direct af te handelen, maar als je weet dat je binnenkort nog een keer hetzelfde kleine klusje krijgt, dan kan je dat beter samen doen.

En zo zijn er nog wel meer dingen te bedenken.
Maar geniet ook van het leven, ga af en toe ook eens even zitten met een bak koffie...
itsme
13 jaar geleden
Tijd winnen is een kwestie van plannen. Het programma van de diverse apparatuur duurt nooit korter dan het kortste programma. Plan daarom het inschakelen van de machine vooruit. Het afwerken van het programma kost je alleen tijd als je voor de machine gaat zitten wachten tot hij klaar is. Veelgemaakte opmerking van mensen zonder vaatwasser, "Ik doe het sneller met de hand" Daar gaat het nou om, je doet het niet met de hand maar de machine doet het. In die tijd kan je zelf iets anders doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De was doen

Wellicht één van de vervelendste huishoudelijke karweitjes: de was doen! Gelukkig hebben we hier enkele tips verzameld.

Ook hier is het interessant als je al van bij het begin een eigen was-en strijkkamer hebt. Daar kun je de strijkplank dan laten staan, de wasdroger neerzetten en alle was neergooien waar je even geen zin in hebt. Komt er plotseling bezoek, dan houd je de deur gewoon dicht.

Doe je was regelmatig. Anders begint iedereen te klagen dat ze dit of dat niet kunnen aantrekken. Maar bedenk dat een beurtrol met je partner zeker geen slecht idee is, en kinderen kunnen ook maar best zo snel mogelijk hun was en plas leren doen. Vroeg geleerd, oud gedaan?

Hoe langer je wacht met de was te doen, hoe hoger de berg wordt. Jammer genoeg verdwijnt deze zeker niet vanzelf.

Toch kan het interessant zijn als je overal genoeg van hebt. Wanneer je van het noodzakelijkste veel hebt, bijvoorbeeld handdoeken, ondergoed, sokken,... kan je alvast voor een tijdje voort. Het geeft je ook wat meer speling in superdrukke tijden.

Alles wat uit de wasmachine komt, hang je meteen op. Doe dit dus meteen als de machine klaar is, en niet als het handig uitkomt en de kinderen in bed liggen, dan is het al te laat. Als je de was namelijk meteen uithangt, hoef je minder te strijken. Dat is dan alvast één vervelend werkje uitgespaard!

Zorg voor een goede wasdroger en doe daar alles in. Let bij het aankopen van kledij er dan ook zeker op dat ze in de wasdroger kunnen. Kledingsstukken waar je te veel werk aan hebt, koop je beter niet.

Alles wat je in de wasdroger stopt, krimpt nogal. Koop daarom ondergoed, sokken en pyjama’s één tot twee maten te groot.

Als je toch graag alles wilt strijken, doe het dan op het moment dat je het kledingstuk wilt aantrekken. Dan hoef je de hele berg strijk niet onmiddellijk te doen. In de kast komen er trouwens ook heel wat kreuken in je kledij!

Uiteraard strijkt iedereen z’n eigen kleren. Heb je toevallig zo’n man hebt die alles zo gestreken wil hebben als zijn moeder altijd deed? Prima, laat hem vooral z’n gang gaan! Indien nodig, doe je het hem even voor en dan...oefening baart kunst!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd plannen. Moet je naar boven en ligt de trap vol, meteen meenemen en opruimen. Kom je naar beneden, neem je ook meteen mee wat naar beneden moet. Eten koken, maar bijv. meer macaroni of iets dergelijks zodat je de rest kunt invriezen. Altijd gemakkelijk. Wel leuke vraag en leuke tips allemaal zeg!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan proberen twee of drie dingen tegelijk te doen. B.v. reizen en werken (als je met de trein gaat), of fietsen en naar de radio luisteren, etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je tijd wil winnen, moet je dingen op andere tijden doen. Ik was al jaren 's nachts, gewoon de machine aanzetten als je naar bed gaat. Vaatwasser idem, ook 's nachts laten draaien. Als je nachtstroom hebt, is het nog goedkoper ook!
Verder zijn er hier al een aantal goede tips voorbij gekomen, de beste tip (die ik zelf ook gebruik) is combineren van bezigheden.
Studeren kan in de trein tijdens het reizen, bij het strijken kun je een luisterboek aanzetten, boodschappen doen en de hond uitlaten gaat goed samen.