Is het mogelijk om in Arnhem te wonen maar in Leeuwarden te studeren omdat ik het daar leuk vind?

een jaar geleden
in: Wonen
tinus1969
een jaar geleden
Vier uur plus per dag forenzen?
Utrecht
een jaar geleden
Practisch onmogelijk.
Ik neem aan dat je in Leeuwarden aan een HBO instelling gaat studeren (er zit geen universiteit). Op het HBO is het nog redelijk gebruikelijk om dagelijks les te hebben (die dan ook nog vaak vóór 9u beginnen).
Om dan elke dag (tot 5x per week) vanuit Arnhem te moeten forensen gaat je erg snel opbreken. Dit kost je minimaal 4 uur reistijd per dag.
Erna55
een jaar geleden
Je gaat studeren en dan moet je in staat zijn om de reistijd uit te zoeken...
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Als je dagelijks op en naar zou gaan. Elke dag zo'n twee uur in de trein met daarbij nog fietsen, lopen of ander openbaar vervoer kan gaan opbreken en in combinatie van een lange dag op school erg veel zijn. Als je een keer net niet helemaal lekker bent en op zich nog wel een paar lessen zou kunnen volgen, kan het in combinatie met de reis teveel zijn. Als je wat vergeten bent en in de buurt woont, kan je het nog ophalen maar als je 160 km verderop woont is dat wat lastiger. Met tussenuren ook prettiger als je even naar huis kan.
Wat eventueel zou kunnen is een overnachtingsadres voor doordeweeks. Vaak moet je in een studie ook buiten lestijd om in groepjes werken. Kan bijvoorbeeld ook op de vrijdagavond zijn. Denk dat studeren wat meer digitaal is dus kan schelen.
Verder weet ik niet of je de hogeschool leuk vindt of de stad. Van de stad zie je weinig als je het weekend thuis bent en je mist de sociale contacten via school.
Ritsuka
een jaar geleden
Is behoorlijk onpraktisch
Amadea
een jaar geleden
Waarom zou je dan niet ook in Leeuwarden gaan wonen? Is even leuk als in Arnhem...

Antwoorden (1)

Als het je lukt om op tijd op de lessen te zijn wel. Anders is het niet zo verstandig
Maar als het vooral gaat om gezellig daar het studentenleven mee te doen, kun je beter een kamer in of dichterbij Leeuwarden zoeken, want met de reistijd erbij zie je anders van Leeuwarden alleen maar het station
Toegevoegd op 26 september 2022 20:34: tekst
een jaar geleden
SentWierda
een jaar geleden
Uit de vraag blijkt dat het vooral ook om de stad gaat - dus de tijd buiten de lessen. Dan is elke dag vier tot zes uur reizen een groot probleem.