Slechts na 18 jaar moesten we voor het eerst onze septic put laten ledigen. Nu moeten dit elk jaar laten doen. Hoe vermijden we dit?

septic put elk jaar ledigen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.9K

Het beste antwoord

Belangrijk is dat u geen chemische middelen in de tank laat komen, want daarmee doodt u de bacterien die het werk moeten doen. Let dus op, waarmee u de toilet schoonmaakt.

Verder kan er in uw geval sprake zijn van een verstopping van de overloop. Dit moet dan opgelost worden, door de tank op te graven. Verstoppingen kunt u voor een deel voorkomen, door in elk geval geen vochtige toiletdoekjes door te spoelen. Deze doekjes verteren een heel stuk minder, dan normaal toiletpapier. Normaal toiletpapier kan trouwens ook makkelijk gaan klonteren. Gebruik hier niet onnodig teveel van.

Nadat de tank geleegd is, kunt u een oud middel gebruiken, om het verteringsproces weer op gang te brengen; gooi een dode kip in de tank. Klinkt ranzig, maar is een truc, die al sinds jaar en dag wordt gebruikt. Bij een boer of anders een poelier is wel aan een dode kip te komen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De bacterien huishouding is verstoord. Dat kan door fosfaten of door chemie gebeurd zijn. De vorige beantwoorder is hier al ruimschoots op ingegaan. Dat van die dode kip, dat kan ook slachtafval of ander verrot of bedorven vlees zijn.